Współpraca recenzencka

środa, 18 marca 2020

HORMONY. JAK ODZYSKAĆ RÓWNOWAGĘ W 14 DNI?, Magdalena Wszelaki



W życiu niezwykle istotny jest balans i równie ważny jest on właśnie w gospodarcze hormonalnej. Te niewielkie, chemiczne przekaźniki mają przeogromne znaczenie dla naszego organizmu. Wpływają nie tylko na wygląd skóry, czy paznokci, płodność, czy poziom energii, ale kontrolują również bystrość umysłu i sen. Miliony kobiet na świecie doświadczają zaburzeń hormonalnych, które w znaczący sposób wpływają na jakość ich życia. Według Magdaleny Wszelaki, mogą sobie z tym poradzić bez środków farmakologicznych – zachowując jednak odpowiednią dietę, dostosowaną do konkretnych potrzeb i zaburzeń hormonalnych oraz zbilansowany sposób życia.

Książka Magdaleny Wszelaki podzielona jest na dwie części. W pierwszej znajdziemy krótkie informacje na temat hormonów, tego co wpływa na balans gospodarki hormonalnej. Znajduje się tu również test, który pomaga czytelniczce ustalić, z jakimi zaburzeniami się zmaga i odpowiednio dobrać do tego dietę, która uzdrowi jej gospodarkę hormonalną. Druga część książki zawiera przepisy ze zdjęciami, dedykowane konkretnym dietom w celu redukowania danych zaburzeń hormonalnych.  Są one uzupełnione o różnego rodzaju porady, dotyczące ich przyrządzania , czy zastosowania. 

 
Nie będę ukrywać, że książka Magdaleny Wszelaki trochę mnie zawiodła. Liczyłam na bardziej merytoryczną wiedzę, osadzoną w popularnonaukowych klimatach, a dostałam po prostu poradnik, czyli coś, czego ja wprost nie trawię. Nieco mierził mnie więc styl autorki – trochę zbyt terapeutyczny i właśnie poradnikowy, bym była w stanie jej uwierzyć. Zdaję sobie jednak sprawę, że kobiety zmagające się z silnymi zaburzeniami hormonalnymi, które utrudniają im życie, będą w stanie zainteresować się teoriami Magdaleny Wszelaki. Są one oparte o wiedzę naukową, chociaż wydają się na tyle trudne i restrykcyjne, że bez konsultacji z  lekarzem lub dietetykiem, nie polecałabym ich stosowania w całości. 

MOJA OCENA:  5/10

WYDAWNICTWO: Znak
DATA  WYDANIA:  11 marca 2020r.
LICZBA STRON: 390

Pozdrawiam
Kasia J.

1 komentarz:

  1. Ja też nie znoszę poradników, więc nie będę zwracała na ten tytuł uwagi.
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam w moje skromne blogowe progi. 😊

    OdpowiedzUsuń

Jestem niezmiernie wdzięczna, że zechcieliście tu zajrzeć i zostawić po sobie komentarz:)