Współpraca recenzencka

środa, 3 kwietnia 2019

DZIEWCZYNKA Z ATRAMENTU I GWIAZD, Kiran Millwood Hargrave



Niektóre okładki mają w sobie coś takiego, co sprawia, że ciężko odwrócić wzrok, gdy się na nie spojrzy. Mają w sobie coś magnetycznego, niemal hipnotyzującego. Tak właśnie jest w przypadku Dziewczynki z atramentu i gwiazd. Okładka tej książki, po za tym, że wizualnie i symbolicznie jest genialna, idealnie też współgra z wnętrzem powieści i jej treścią, która tę magię obrazu przekłada na historię pełną przygód i niesamowitego klimatu. 

Isabella ma trzynaście lat i niedawno straciła swoją Ma. Razem z Ta – genialnym kartografem, mieszkają na wyspie Moya, na której władzę absolutną przejął Gubernator. Zainspirowana legendą o Arince, Isabella, będzie musiała stawić czoła nie tylko swoim lękom, ale też odkryć mroczne tajemnice wyspy i uratować miejsce, które kocha. 


Kiran Millwood Hargrave w swojej książce stworzyła niesamowity klimat. Czyta się ją niemal jak baśń, chociaż niektóre jej elementy przypominają mi współczesne powieści dystopijne. To opowieść o przyjaźni, która potrafi przetrwać wbrew wszystkiemu, o marzeniach, które warto spełniać nie oglądając się na konsekwencje. Dziewczynka z atramentu i gwiazd ma w sobie sporo magii, ale też inspiracji dla współczesnych dziewcząt, by zawsze podążały za głosem swojego serca. 

MOJA OCENA:  8/10

WYDAWNICTWO: Wydawnictwo Literackie
DATA  WYDANIA: 3 kwietnia 2019r.
LICZBA STRON: 270
TYTUŁ ORYGINALNY: The Girl of Ink and Stars

Pozdrawiam
Kasia J.

3 komentarze:

  1. Recenzja brzmi naprawdę zachęcająco, ale to nie do końca moje klimaty. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Z jednej strony zauroczyła mnie okładka i zaciekawił opis, ale z drugiej wiem, że to nie do końca moje klimaty, więc nie wiem czy by mi się spodobała. Ale znając siebie pewnie kiedyś po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Faktycznie okładka ciekawa i przyciąga wzrok, niestety powoli wyrastam z młodzieżówek...choć ta magia ciągle kusi :P
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Jestem niezmiernie wdzięczna, że zechcieliście tu zajrzeć i zostawić po sobie komentarz:)