Współpraca recenzencka

piątek, 12 kwietnia 2019

REKOLEKCJE. MODLITWA POST JAŁMUŻNA, Abp Grzegorz Ryś



Bardzo rzadko sięgam po książki religijne, jednak jest taki czas w roku, który do takiej lektury mnie inspiruje. Wielki Post jest bowiem czasem, gdy mam ochotę na chwilę zadumy, mądrej refleksji, na to by choć na chwilę zatrzymać się w tym codziennym pędzie. Ksiądz Grzegorz Ryś nie był mi postacią całkowicie nieznaną. Kojarzę go jako duchownego bardzo otwartego, z szerokimi horyzontami, który dość jasno i klarownie wyraża własne zdanie. 

Rekolekcje, to zbiór wygłoszonych przez Abp Rysia serii kazań, początkowo skierowanych do kleryków, ale przystosowanych w tym drugim wydaniu książki, dla szerszego odbiorcy, nawet takiego, który nie bardzo odnajduje się w naukach Kościoła. Znajdziemy tutaj teksty, kazania i inspiracje do Drogi Krzyżowej zebrane w trzech rozdziałach. Punktem wyjścia dla księdza były teksty z Ewangelii – opowieść o Samarytance, wskrzeszenie Łazarza i uzdrowienie niewidomego.


Rekolekcje to z pewnością książka do dłuższej lektury. Ja podczytuję ją po kawałku i taki sposób w zupełności mi odpowiada. Warto czasami pozwolić sobie na chwilę zadumy i sprawić, by Wielki Post stał się duchowym przygotowaniem do Wielkanocy.   

WYDAWNICTWO: Znak
DATA  WYDANIA: 1 kwietnia 2019r.
LICZBA STRON: 352

Pozdrawiam
Kasia J.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jestem niezmiernie wdzięczna, że zechcieliście tu zajrzeć i zostawić po sobie komentarz:)