Współpraca recenzencka

środa, 6 lutego 2019

PISARKA, Katarzyna Michalak



Ta książka autentycznie boli. Wżera się w serce milionem ostrych odłamków, a na dodatek jeszcze uzależnia. Nie ma wręcz siły, która oderwałaby od czytania w trakcie wydarzeń, które nie pozostawiają czytelnikowi nawet chwili na oddech. Pisarka jest kwintesencją Katarzyny Michalak i sprawiła, że ta autorka stała się mi jeszcze bliższa, a jej twórczość rozumiem teraz o wiele lepiej. 

Pisarka, to książka o autorce, która tworzy swoją autobiografię, tak sprytnie omotując ją w fabułę, by tej biografii nie przypominała. Rozpoczyna swoją opowieść w momencie, gdy przecinają się losy dwójki bohaterów – Weroniki – dziewczynki wychowywanej w zimnym, komunistycznym domu i Wiktora – chłopca, którego świat zamknął się wokół ojca alkoholika i sadysty. Od tamtej pory dzieci są niemal nierozłączne, we własnym towarzystwie odnajdują siłę, by walczyć z brutalną codziennością. Wreszcie nie są już sami. Jednak los ich nie oszczędza i kolejne lata pokażą, że jeszcze wiele będą musieli wycierpieć, a limit ich krzywd jeszcze nie został wyczerpany. 


Katarzyna Michalak w swojej najnowszej książce rozpoczyna z czytelnikiem pewnego rodzaju grę. Otwarcie mówi o tym, że historia w Pisarce oparta jest na wydarzeniach, które są jej bliskie i bezpośrednio jej dotyczą. Wierne czytelniczki jej książek z pewnością rozpoznają znane w jej twórczości motywy, cytaty, czy rozwiązania fabularne. To dzięki właśnie tej powieści nabierają one głębszego sensu i nowego znaczenia. Mam wrażenie, że Pisarka jest najbardziej przemyślaną i najdojrzalszą książką Katarzyny Michalak. To jest coś, co trafiło do mojego serca, jak nic do tej pory. Być może odebrałam to nieco zbyt osobiście, ale … do tej historii nie można podejść bez emocji. Jest pełna skrajnych uczuć, realna, bolesna i piękna, jest taka jak życie. 

MOJA OCENA:  10/10

WYDAWNICTWO: WM
DATA  WYDANIA: 30 stycznia 2019r.
TOM: 1
LICZBA STRON: 320

Pozdrawiam
Kasia J.

8 komentarzy:

  1. Właśnie dziś książka wzbogaciła moją biblioteczkę i tak wysoka ocena, bardzo mocno zachęca do tego, aby sięgnąć po nią, jak najszybciej. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnie dwie powieści autorki mnie rozczarowały!Jednak skoro piszesz, że Pisarka to jej najbardziej dojrzałą powieść....chyba jednak mnie skusiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie czuć, że jest bardziej dopracowana i przemyślana. :) Spróbuj, coś czuję, że tym razem się nie zawiedziesz.

      Usuń
  3. Ciekawa jestem tej książki

    OdpowiedzUsuń
  4. Przyznam, że zetknęłam się z naprawdę okrutnymi opiniami twórczości tej pani... zabiły one moją chęć do zapoznania się z jej książkami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten styl albo się lubi, albo nie. Warto wyrobić sobie własne zdanie. ;)

      Usuń

Jestem niezmiernie wdzięczna, że zechcieliście tu zajrzeć i zostawić po sobie komentarz:)