Współpraca recenzencka

czwartek, 9 kwietnia 2015

SEKRETNE ŻYCIE CEECEE WILKES, Diane Chamberlain



Choć w głębi duszy jestem zagorzałą romantyczką, to nie wierzę w miłość od pierwszego wejrzenia. Ale miłość od pierwszego rozdziału… ? To już zupełnie inna historia;)) Diane Chamberlain tą książką dosłownie skradła moje serce i od tej chwili mogę oficjalnie zadeklarować - zostałam fanką jej twórczości :). 

CeeCee Wilkes to nastolatka, której życie nie rozpieszczało. Po śmierci matki tułała się po rodzinach zastępczych aż do chwili, gdy się usamodzielniła. Rozpoczęła pracę w studenckim barze,  do którego na codzienne śniadanie wpadał Tim. Chłopak totalnie ją oczarował, poczuła się w końcu potrzebna, kochana. Gdy poprosił ją o pomoc w zrealizowaniu dość ryzykownego planu nie wahała się ani chwili, ignorując podszepty zdrowego rozsądku. To miał być plan idealny służący uwolnieniu z więzienia siostry Tima, ale …  jak to zwykle bywa, coś poszło nie tak. CeeCee została sama z konsekwencjami swojego czynu, które będzie dźwigać na swych ramionach, aż do końca…

Zdaję sobie sprawę, że opis fabuły jest nieco enigmatyczny, ale wierzcie mi, to wszystko dla waszego dobra.;) Lepiej napisać o słowo za mało, niż zdradzić zbyt dużo i pozbawić przyszłych czytelników tej książki przyjemności, jaka płynie z odkrywania kolejnych wątków historii CeeCee.  Powieść Diane Chamberlain jest zbudowana genialnie. Od początku rozbudza ciekawość, by doprowadzić to uczucie niemal do granic możliwości. Historia, którą stworzyła nie jest szablonowa, zaskakuje zwrotami akcji i sprawia, że szeroko otwiera się oczy ze zdziwienia. Koniec jest bardzo przemyślany, a wszystkie wątki dopięte do ostatniego szczegółu. Po prostu majstersztyk:)

Wartość Sekretnego życia… nie opiera się tylko na świetnej konstrukcji fabuły. Ta książka buzuje emocjami, które są żywe i autentyczne. Autorka z wielkim wyczuciem wnika w umysł młodej kobiety. Ukazuje jej strach, niedojrzałość, ale i wielką miłość, która się w niej budzi. Powieść Chamberlain to też wspaniałe studium skomplikowanych relacji matki i córki. 

Zostajemy wrzuceni w środek wydarzeń i jesteśmy ich niemymi uczestnikami. Mamy szansę sami oceniać bohaterów, co oczywiście nie jest prostym zadaniem. Granica pomiędzy dobrem a złem jest niezwykle cienka, momentami nawet się zaciera. To, po której stronie się opowiemy, wcale nie jest takie oczywiste…

Moje pierwsze zetknięcie z twórczością Diane Chamberlain było wspaniałym przeżyciem. Jej proza sytuuje się gdzieś pomiędzy Norą Roberts a Jodi Picoult, a jak dla mnie, to najlepsza rekomendacja.:) Znalazłam tu wszystko, co lubię – świetnie nakreśloną fabułę, zaskakujące zwroty akcji, żywe emocje i znakomite tło psychologiczne. Czuję taki pozytywny niedosyt i cieszę się, że na półce czekają na mnie kolejne książki Diane Chamberlain. :)

MOJA OCENA : 10/10

·         TYTUŁ ORYGINALNY : The Secret Life of CeeCee Wilkes
·         WYDAWNICTWO : Prószyński i S-ka
·         ROK  WYDANIA : 2013
·         LICZBA STRON : 542
·         KOMU POLECAM : Wszystkim, którzy lubią książki z zaskakującą fabułą, pełne emocji i z intrygującym psychologicznym podejściem. :)


Książkę dodaję do wyzwań : 

Kasia J.

44 komentarze:

  1. Za twórczość tej autorki zabieram się już od pewnego czasu, ale do tej pory cały czas mi nie po drodze. Wiem jednak, że muszę to zmienić, bo zapowiada się że to świetna pisarka, co tylko potwierdzasz swoimi słowami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie musisz poznać książki Chamberlain:) Ja też długo zwlekałam, a teraz się zastanawiam dlaczego;))

      Usuń
  2. Jak na razie spotkałam się jedynie z "W słusznej sprawie", ta historia naprawdę mnie urzekła, polecam Ci ją gorąco, bo podejrzewam, że też Ci się może spodobać! :)
    A co do tej książki - mam ją w planach, a Twoja rekomendacja to tylko dodatkowa zachęta. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "W słusznej sprawie" mam na półce od roku i wreszcie zrozumiałam jakie mam perełki;) Niedługo się za nią zabiorę, a tobie gorąco polecam "Sekretne życie CeeCee Wilkes":)

      Usuń
  3. Ciągle się przymierzam do Chamberlain... nie wiem, kiedy w końcu przeczytam jakąś jej powieść ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie odkładaj na później, czytaj , a mówię ci będziesz zachwycona:)

      Usuń
  4. Autorkę kojarzę i często polecana jest jej twórczość. Na półce stoi u mnie jedna jej książka, a konkretnie to "Milcząca siostra". Liczę na to, że przypadnie mi do gustu i wtedy będę mogła rozejrzeć się za kolejnymi tytułami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba najnowsza książka autorki. Też kiedyś po nią sięgnę, czekam więc na twoją recenzję tej książki:)

      Usuń
  5. A ja wierzę w miłość od pierwszego wejrzenia oraz w miłość od pierwszego rozdziału :)
    Wracając jednak do powyższej książki, chętnie ją poznam, gdyż lubię twórczość tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Póki co tej autorki czytałam tylko "Dobry ojciec" i jestem zadowolona! Po Twojej recenzji myslę, że sięgnę i po ten tytuł!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tę książkę też mam w planach:)A Sekretne życie... gorąco polecam:)

      Usuń
  7. O tej książce słyszałam, a po tej recenzji natychmiast dopisuję do listy ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubię książki tej autorki, ale na razie dawkuję sobie, żeby zbyt szybko mi ich nie zabrakło ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam jeszcze żadnej książki Chamberline, ale wszyscy bardzo ją polecają :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Chamberlain biorę w ciemno! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę w końcu poznać prozę tej autorki i chyba też zacznę od tej właśnie książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam:) Jak zacząć, to od najlepszej książki, bo ta podobno taka jest:)

      Usuń
  12. Ja z pośród powieści Chamberlain własnie tą kocham najbardziej.Żadna inna aż tak mi się nie podobała jak "Sekretne zycie..."

    OdpowiedzUsuń
  13. Hmmm...Brzmi ciekawie :-) Jak na razie to czytałam tylko "Kłamstwa" tej autorki i byłam zadowolona, więc myślę, że i na tą powieść się skuszę :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. O tak, słyszałam o tej książce już wiele dobrego. Czas się wziąć za tę powieść. Podobno najlepsza z całej twórczości autorki. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też tak słyszałam:) Muszę przeczytać inne i sama się o tym przekonać;)

      Usuń
  15. Coś dla mnie, choć nadal przede mną :D
    Z przyjemnością przeczytam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Odpowiedzi
    1. Polecam:) Jest naprawdę świetna:) Aż żałuję, że jej lektura już za mną;)

      Usuń
  17. Ojej! A ja jeszcze nie znam tej autorki ;) Musze koniecznie nadrobić, po takiej recenzji Kasiu nie mam wyjścia.

    OdpowiedzUsuń
  18. Wiem co czujesz - "Sekretne życie ..." to też moja pierwsza książka autorki jaką przeczytałam i od razu zapałałam do niej miłością. Teraz mam za sobą siedem książek autorki, ale tą uważam za najlepszą z dotychczas przeczytanych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam w domu jeszcze dwie jej książki i niedługo planuję się za nie zabrać:)

      Usuń
  19. świetny blog! Cudownie piszesz!
    Obserwuję i liczę na rewanż
    www.zakladkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Och, zdecydowanie czuję się zachęcona do książki! Ogromnie mnie kusi proza pani Diane, a o "Sekretnym życiu..." słyszałam chyba najwięcej dobrego, także już wpisuję na listę poszukiwań i mam nadzieję, że wkrótce trafi do moich rąk. :)
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że już nie muszę cię do tej książki przekonywać;) Jestem ciekawa twojej opinii o niej:)

      Usuń
  21. Po przeczytaniu Twojej opinii mam pewność, że książkę przeczytam. Poczekam tylko, aż będzie dostępna w przystępnej cenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poszukaj w bibliotece:) Ja właśnie tam natknęłam się na tę powieść:))

      Usuń
  22. słyszałam o tej książce i chciałam ja już dawno przeczytać, ale nie mogłam jej dorwać w bibliotece. Teraz właśnie ja czytam jestem na 198 stronie i nie oderwę się od niej aż nie skończę. Jest wspaniała !

    OdpowiedzUsuń

Jestem niezmiernie wdzięczna, że zechcieliście tu zajrzeć i zostawić po sobie komentarz:)