Współpraca recenzencka

czwartek, 19 listopada 2020

ŻYCIE. INSTRUKCJA OBSŁUGI, ks. Piotr Pawlukiewicz

 

Nie sądziłam, że kiedykolwiek trafię na książkę, która przemówi do mnie tak mocno. Nie podejrzewałam, że ktokolwiek jest w stanie zajrzeć do mojej duszy, poznać wewnętrzne rozterki, nawet mnie nie znając. Książka księdza Pawlukiewicza była dla mnie ogromnym zaskoczeniem, ale i totalnym odkryciem, które mnie wzmocniło i ubogaciło duchowo.

Książka składa się z kilku rozdziałów, mających formę kazań, skierowanych bezpośrednio do czytelnika. Każdy z tych rozdziałów opiera się na jakimś motywie, takim jak np. miłość, wolność, cierpienie, czy nadzieja. Ksiądz Pawlukiewicz nie bawi się w konwenanse, zwraca się do nas wprost i ukazuje rzeczywistość taką, jaka jest, nie koloryzuje jej specjalnie, ale też nie demonizuje. Często czytając książki napisane przez duchowych mam wrażenie, że są oni jakby ponad mną, że to ja jestem ta głupsza i bardziej grzeszna w tym układzie. W przypadku księdza Pawlukiewicza nic takiego nie ma miejsca. Czytając jego słowa czułam się jak na rozmowie z przyjacielem, który chce mojego dobra, rozumie moje słabości i pokazuje mi jak je pokonać. Przystępna forma i niezwykle przyjemny styl księdza Piotra Pawlukiewicza sprawiają, że niemal chłonie się każdą jego myśl i każde zdanie. No i do tego ten humor – jestem pewna, że czytając tę książkę, nie raz się uśmiechniecie. 


W dzisiejszych czasach potrzeba nam drogowskazów, instrukcji, dzięki której nie zagubimy się w gąszczu zła. Bardzo trudno wytrwać przy swoich przekonaniach, gdy zewsząd atakują nas „mądrzejsze” głowy. Książka księdza Pawlukiewicza jest taką ostoją, która wskazuje nam kierunek, nakreśla zasady i pomaga nam, gdy nie wiemy, w którą stronę się zwrócić. Ksiądz Pawlukiewicz odszedł na początku tego roku, ale jego słowa pozostały – książki czy zarejestrowane kazania w tych trudnych czasach mogą otworzyć nam oczy, wzmocnić nas w tej nierównej walce ze złem.

MOJA OCENA: 10 /10


WYDAWNICTWO: Znak

DATA  WYDANIA: 10 listopada 2020r.

LICZBA STRON: 257

 

Pozdrawiam

Kasia

1 komentarz:

  1. Kiedyś na lekcjach religii w liceum słuchaliśmy wykładów tego księdza, ale książek jeszcze nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń

Jestem niezmiernie wdzięczna, że zechcieliście tu zajrzeć i zostawić po sobie komentarz:)