Współpraca recenzencka

czwartek, 12 listopada 2020

OPOWIEŚCI O PSACH, KTÓRE RATOWAŁY ŚWIAT, Kimberlie Hamilton

 

Psy, to moim zdaniem jedne z najwierniejszych i najbardziej oddanych człowiekowi zwierząt na świecie. Nic mi tak nie poprawia humoru jak wpatrzone we mnie oczy mojego psiaka, radosne machanie jego ogona i mokry nos wpychający się pod ramię. Psy, dla swojego człowieka są znieść wiele, kochają go miłością bezgraniczną i często nie wahają się ryzykować swoim życiem, by uratować swojego ludzkiego przyjaciela. To cisi bohaterowie, których przedstawiciele zostali uczczeni w książce Kimberlie Hamilotn. 

 

Autorka, w swojej książce zawarła historie ponad trzydziestu psiaków, który zaistniały w historii ludzkości. Znajdziemy wśród nich  między innymi Brandy, która była pionierką w odnajdywaniu bomb na lotniskach, Cesara, który był wiernym przyjacielem króla Edwarda VII, czy Łajkę – pierwszego psa w kosmosie. Te krótkie opowiastki uzupełniają piękne ilustracje oraz ciekawostki o psach. Napisane są prostym językiem, który świetnie trafi do małego i dużego czytelnika. Niektóre zawarte w książce informacje z pewnością będą wymagały uzupełnienia, czy wytłumaczenia dla dzieci, ale jestem pewna, że wspólna lektura z rodzicami zapewni im mnóstwo rozrywki, ale też uwrażliwi na los zwierząt. To piękne wydanie aż prosi się, by je wziąć do ręki albo… podarować komuś bliskiemu. :)

MOJA OCENA: 8 /10


WYDAWNICTWO: Znak Emotikon

DATA  WYDANIA: 2 listopada 2020r.

LICZBA STRON: 160

TŁUMACZENIE:  Małgorzata Bortnowska

TYTUŁ ORYGINALNY: Rebel Dogs

Pozdrawiam

Kasia

2 komentarze:

  1. Jestem wielką psiarą, a i dużo dobrego czytam ostatnio na blogach o tej książce. Chętnie sama bym do niej zajrzała.

    OdpowiedzUsuń

Jestem niezmiernie wdzięczna, że zechcieliście tu zajrzeć i zostawić po sobie komentarz:)