Współpraca recenzencka

poniedziałek, 14 stycznia 2019

NAUKA W KUCHNI. PRZEŁOMOWE HISTORIE SZTUKI KULINARNEJ, Michał Kuźmiński



Nauka w kuchni, to książka, na którą jeszcze kilka lat temu nie zwróciłabym uwagi i kompletnie nie miałabym chęci jej czytać. Całe szczęście jednak mój rozwój nie zatrzymał się na poziomie studiów i krąg zainteresowań znacznie od tego czasu się powiększył. ;) Dziś książka, która naukowo traktuje o procesach zachodzących w żywności, czy w trakcie jej przygotowywania, okazała się dla mnie objawieniem i szczególnie jeden rozdział przemówił do mnie tak dosadnie, że z pewnością zacznę wykorzystywać go w pracy i szerzej popularyzować tę wiedzę. 

Michał Kuźmiński, to dziennikarz zawodowo zajmujący się popularyzowaniem różnych dziedzin nauki. Ten fakt już na wstępie bardzo mnie do tej książki przekonał, bo wiedziałam, że dzięki temu jej język będzie o wiele przystępniejszy, a przekaz  ciekawszy. I dokładnie tak było. ;) Nauka w kuchni podzielona jest na osiem rozdziałów i w ramach każdego odnajdziemy różne formy, takie jak mini wywiady, coś na kształt felietonów, przepisy kulinarne opatrzone komentarzami autora. Całość opiera się na mocnych i autentycznych publikacjach naukowych, które z łatwością możemy sprawdzić w przypisach. 


Nauka w kuchni jest świetną popularnonaukową pozycją dla kogoś, kogo fascynuje świat jedzenia, zdrowia, szeroko pojętej natury. Jest napisana zrozumiałym językiem, choć muszę przyznać, że sporo w niej terminów naukowych, co mi osobiście w ogóle nie przeszkadza. Totalnie mnie pochłonęły rozdziały o glutenie i o winie, i chociaż teoretycznie wiedziałam co to jest, jakie procesy tam zachodzą, to autor rozjaśnił mi wiele spraw i zrobił to, w niesamowicie przyjemny sposób. Cieszę się, że w Polsce powstają tak dobre, świetne pod względem merytorycznym książki. 

MOJA OCENA:  7/10

WYDAWNICTWO: Znak
DATA  WYDANIA: 14 stycznia 2019r.
LICZBA STRON: 352

Pozdrawiam
Kasia J.




1 komentarz:

  1. To super pomysł na prezent dla mojej Przyjaciółki - ona uwielbia wszelkiego rodzaju książki kucharskie a ta z pewnością ją zainteresuje... dzięki za inspirację!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń

Jestem niezmiernie wdzięczna, że zechcieliście tu zajrzeć i zostawić po sobie komentarz:)