Współpraca recenzencka

poniedziałek, 7 maja 2018

KURCZAK I MYSZKA. TRĄBA POWIETRZNA I INNE PRZYGODY, Katarzyna Boroń



Kilka lat temu, jeszcze na początku mojej blogowej przygody, pisałam o przeuroczej książeczce Katarzyny Boroń – Zimowa rozłąka kurczaka i myszki. Tym razem trafiła do mnie kolejna część przygód małych zwierzątek, które pokazują dzieciom, jak ważna jest przyjaźń. 

Książeczka składa się z kilku mini opowiadań, które znakomicie sprawdzą się jako lektura na dobranoc. Znajdziemy tutaj sporą dawkę humoru, kilka przerażających momentów, mnóstwo pozytywnej energii i szczęśliwych zakończeń. Katarzyna Boroń kolejny raz ukazuje swoim małym czytelnikom, że przyjaźń stanowi wielką wartość, że strach, tak naprawdę ma tylko wielkie oczy i , że jeśli się do czegoś dąży, to można osiągnąć sukces. Proste prawdy, przekazane za pomocą nieskomplikowanych słów i obrazów idealnie trafią w dziecięce gusta, a mały, dzielny kurczaczek na pewno na dłużej zostanie w ich sercach. 


W porównaniu z poprzednią, recenzowaną przeze mnie książką autorki, ta nieco mnie rozczarowała. Przede wszystkim widać tu niedopracowanie w kwestiach redakcyjnych, co skutkuje błędami w tekście. Zdecydowanie wolałam też klimat poprzednich ilustracji, które były bardziej miękkie i jakby skierowane do młodszego odbiorcy. Trochę to przykre, bo książeczka ma ogromny potencjał i przekazuje mądre treści, których odbiór mogą niestety zaburzać liczne błędy.

WYDAWNICTWO:  Manufaktura Słów
DATA  WYDANIA: kwiecień 2018r.
LICZBA STRON: 24

pozdrawiam
Kasia J

1 komentarz:

  1. Ilustracje piękne, ale błędy w tekście są niewybaczalne i bardzo upierdliwe!

    OdpowiedzUsuń

Jestem niezmiernie wdzięczna, że zechcieliście tu zajrzeć i zostawić po sobie komentarz:)