Współpraca recenzencka

piątek, 13 października 2017

BŁĘKITNE SNY, Katarzyna Michalak



Obojętnie jak bardzo byłabym zmęczona, nieważne, co by się działo, książki Katarzyny Michalak potrafią oderwać mnie od rzeczywistości i na dobrych kilka godzin zabrać do świata, gdzie miłość zwycięża każde zło. Trochę to może brzmi pompatycznie, ale mają one w sobie jakąś pozytywną energię, która mi się udziela. Tak było i tym razem – zakończenie Leśnej Trylogii było dla mnie chwilą czystej przyjemności, choć nie ukrywam, że z nutką smutku i nostalgii, no bo przecież to już koniec. 

W Błękitnych Snach poznajemy dalsze losy braci Prado oraz trzech przyjaciółek – Gabrysi, Julii i Majki. Jest tu dużo zwrotów akcji, niespodziewanych zdarzeń i mnóstwo adrenaliny, która trzyma aż do ostatnich stron. Można by pewnie powiedzieć, że wiele z tych wydarzeń jest przerysowanych, ich postępowanie po sobie jest wręcz nierealne, ale… czyż życie nie pisze często dużo bardziej nieprawdopodobnych scenariuszy? 

W ostatniej części trylogii, bohaterów nadal nie opuszczają demony z przeszłości, poznajemy luki w ich historiach, dzięki czemu możemy bardziej zrozumieć ich postępowanie i sposób odbierania świata.  Ich kreacje cały czas ewoluują, poznajemy ich nowe cechy charakteru. Katarzyna Michalak zrobiła w tym względzie naprawdę świetną robotę i szczerze mówiąc, z książki na książkę idzie jej to coraz lepiej. :)

Trochę mi szkoda, że przygoda z Gabrysią, jej przyjaciółkami oraz braćmi Prado dobiegła już końca. Z drugiej strony, gdy nie będzie już następnej części, bohaterów nie spotka już żadne kolejne nieszczęście. ;) Czuję się pokrzepiona nadzieją i pogodą ducha, jaką Katarzyna Michalak przelała w tę książkę. Przypomniała mi, że nawet po najgorszej burzy wychodzi słońce, a człowiek może znieść o wiele więcej, niż mu się tylko wydaje, jeśli ma obok siebie ludzi, których kocha, i którzy kochają jego. 

Nawet najczarniejsza noc kiedyś się skończy, 
trzeba tylko doczekać świtu.


MOJA OCENA:  9/10


WYDAWNICTWO:  Znak Litera Nova
ROK WYDANIA: 2017
LICZBA STRON: 319
TOM: 3

Pozdrawiam
Kasia J.


14 komentarzy:

  1. Ja również uwielbiam książki Pani Kasi.Nie mogę się oderwać, kiedy już zacznę czytać. Leśna trylogię dosłownie pochłonęła.:)
    kocieczytanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie przepadam za twórczością pani Michalak, próbowałam, przeczytałam dwie czy trzy jej powieści i... po prostu nie trafia w mój gust. Ale chętnie czytam recenzje innych, którzy lubią twórczość tej pani, aby spojrzeć na książki z nieco innej strony :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy ma inny gust i doceniam, że masz takie szerokie spojrzenie na literaturę. :) Sama również staram się mieć takie podejście. :)

      Usuń
  3. Drugi tom, wygrany u Ciebie czekał grzecznie, a teraz z biblioteki dostałam trzeci, więc niebawem przeczytam od razu oba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę, że będziesz mogła przeczytać dwa tomy jeden po drugim. ;) Miłego czytania :)

      Usuń
  4. Podobała mi się ta Trylogia, też będzie mi brakowało tej szóstki, bestii już nie bardzo... Choć tom ten obfitował w dużą ilość tragicznych wydarzeń... Strasznie p. Kasia skomplikowała im życie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, bestii to mi w ogóle nie brakuje. ;) Pani Kasia tu naprawdę poszalała z emocjami, ale ja lubię takie zawirowania. ;)

      Usuń
  5. Niestety, ale nie lubię tej autorki po "Bezdomnej" mam awersję.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie miałam okazji czytać żadnej książki autorki, ale jestem ciekawa, bo opinie są totalnie skrajne :)

    OdpowiedzUsuń

Jestem niezmiernie wdzięczna, że zechcieliście tu zajrzeć i zostawić po sobie komentarz:)