Współpraca recenzencka

wtorek, 18 lutego 2020

OKNO Z WIDOKIEM, Magdalena Kordel



Są książki, które powodują burze emocji i sztorm w głowie. Ale są też , całe szczęście, takie, które te wszystkie zawirowania idealnie łagodzą. Może nie porażają zwrotami akcji, nie przykuwają uwagi dramatyzmem, nie powodują drżenia rąk, ale łagodnie wprowadzają w swój świat, dając moment wytchnienia i zapomnienia. Takie są właśnie książki Magdaleny Kordel – niczym plaster na duszę leczą skołatane serce, zabierając czytelnika do świata, gdzie czekają przyjaźń, zaufanie i bezpieczeństwo. 

W Oknie z widokiem Magdalena Kordel zabiera nas do Malowniczego – uroczego górskiego miasteczka. To właśnie tam wychowała się Róża – pani archeolog, która postanowiła schować się przed światem w domu babci. Jednak Malownicze też ma swoje problemy, a Róża targana dawnym sentymentem postanawia im zaradzić. Sprowadza do miasteczka ekipę archeologów, by ocalić ukochaną kapliczkę ze św. Antonim, z którym od lat, ma dobre układy. ;) Jak możecie się domyślać, nie wszystko pójdzie zgodnie z planem – ktoś wyląduje w areszcie, ktoś odniesie niespodziewany sukces, a  ktoś inny odnajdzie swoje miejsce na ziemi, swoje okno z widokiem.

 
Magdalena Kordel ma niezwykły dar tworzenia atmosfery wspólnotowości w swoich książkach. Nawet mimo faktu, że nie wszyscy mieszkańcy Malowniczego pałają do siebie wielką sympatią, w obliczu wspólnego wroga potrafią się pięknie zjednoczyć. Wspólnymi siłami są w stanie osiągnąć więcej, niż im się początkowo wydaje. Malownicze to miejsce gdzie chce się wracać, gdzie czeka na nas przytulny pensjonat Uroczysko, aromatem kawy kusi Piąte Koło, a na rozstaju dróg delikatnym półuśmiechem pozdrawia św. Antoni. No powiedzcie sami – czy nie chcielibyście tam zajrzeć, choć na chwilę? ;)

MOJA OCENA:  7/10

WYDAWNICTWO: Znak
DATA  WYDANIA:  27.01.2020r
LICZBA STRON: 368
WYDANIE: II
TOM: 4

Nie martwcie się jeżeli nie znacie poprzednich tomów. Tę serię spokojnie można czytać nie po kolei – ja tak właśnie zrobiłam i w niczym mi to nie zaszkodziło. ;)


Pozdrawiam
Kasia J.

3 komentarze:

  1. Na pewno nadejdzie mój czas z tą książką. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę poznać twórczość tej autorki

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię takie powieści, odpoczywam przy nich. Miejsce w którym toczy się akcja bardzo mi się podoba. Autorka zapewne przeniesie mnie w to cudowne miejsce :)

    OdpowiedzUsuń

Jestem niezmiernie wdzięczna, że zechcieliście tu zajrzeć i zostawić po sobie komentarz:)