Współpraca recenzencka

środa, 13 czerwca 2018

DZIEWCZYNKA Z ZAPALNICZKĄ, Mariusz Czubaj



Od czasu do czasu nachodzi mnie ogromny „kryminalny” głód i właśnie w czasie takiego stanu, mój wzrok przykuła Dziewczynka z zapalniczką. Na początku obawiałam się, że z tą książką się nie polubimy, bo wszystko było jak dla mnie zbyt surowe, takie męskie i brutalne w przekazie. W rezultacie okazało się, że nie taki diabeł straszny, jak go malują…;). 

Akcja książki Mariusza Czubaja skupia się na sprawie brutalnego zabójstwa sześcioletniej dziewczynki. Prowadzący śledztwo Jacek Szymon zostaje zamordowany i sprawę przejmuje Rudolf Heinz, który zastanawia się nad odejściem z policji. Czy i jemu grozi niebezpieczeństwo? I kto jest odpowiedzialny za morderstwo sprzed lat? 

Mariusz Czubaj ewidentnie skupia się na kryminalnej zagadce i to próba jej rozwiązania, jest tu głównym wątkiem. Fabuła toczy się w środowisku policjantów, więc nie znajdziemy tu delikatnego, subtelnego języka.  Zabrakło mi jednak rozwinięcia innych wątków, wiele z nich kończy się jakby pośpiesznie, jakby autor nie miał pomysłu na ich kontynuację. Wolałabym też, by warstwa społeczno-obyczajowa była nakreślona wyraźniej i szerzej, bo skupianie się tylko na kryminalnym aspekcie książki znacznie ją zubaża. Nie zdążyłam zżyć się z bohaterami, nawet ich za dobrze nie poznałam. Rudolf Heinz  jest też  bohaterem innych powieści autora, wiec może jest jeszcze na to szansa.


Mimo moich narzekań na brak bardziej rozbudowanej warstwy obyczajowej Dziewczynka z zapalniczką, to naprawdę bardzo dobry kryminał. Akcja ma dość dynamiczne tempo, a czytelnik kluczy pomiędzy możliwymi rozwiązaniami. W miarę rozwoju fabuły otrzymujemy kolejne elementy układanki, której finałem jest ujawnienie mordercy dziewczynki. Chyba nie zostanę fanką takich surowych kryminałów, ale muszę przyznać, że historia sześcioletniej Justynki dość mocno mnie wciągnęła i bardzo chciałam się dowiedzieć, kto był przyczyną jej śmierci. 

MOJA OCENA:  6/10

WYDAWNICTWO:  W.A.B.
DATA  WYDANIA: 23 maja 2018r.
LICZBA STRON: 276

Pozdrawiam
Kasia J.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jestem niezmiernie wdzięczna, że zechcieliście tu zajrzeć i zostawić po sobie komentarz:)