Współpraca recenzencka

piątek, 13 kwietnia 2018

HISTORIA ZŁYCH UCZYNKÓW, Katarzyna Zyskowska



Kiedyś, już dobrych kilka lat temu, przeczytałam książkę Ty jesteś moje imię autorstwa Katarzyny Zyskowskiej i… zakochałam się – w jej stylu, w tej historii, w niesamowitym wyczuciu emocji i energii płynącej z lektury. Książka ta stała się jedną z moich najukochańszych powieści. Gdy usłyszałam o najnowszym tytule wydanym przez Katarzynę Zyskowską wzbudził on we mnie ogromną ciekawość, ale i nieco obaw.  Czy Historia złych uczynków trafiła w moje serce? 

Nina, wychowana w podgórskiej wsi, przyjeżdża na studia do Warszawy. Liczy na to, że zmieni swoje życie, że wyrwie się z marazmu i biedy, jaką znała z rodzinnego domu. Związek z Miłoszem na początku jawi się dla niej jak spełnienie marzeń, lecz nic nie jest tu tak, jak być powinno. Toksyczne relacje narastają, a tajemnice z przeszłości dają o sobie znać, gdy mężczyzna zaginie. Rozgrzebywanie dawnych, rodzinnych spraw doprowadzi Ninę do przerażających informacji…


Historia złych uczynków, to książka o ciemnej stronie człowieka, o grzechach, których konsekwencje przenoszą się na kolejne pokolenia. Katarzyna Zyskowska obnaża tu ludzką naturę, nie oszczędzając żadnych świętości. Sięga głęboko w przeszłość - do zakątków warszawskiego getta, do uliczek przedwojennego Anina i Ziem Odzyskanych. Dla mnie ta książka to kwintesencja wszystkiego co było najlepsze w Ty jesteś moje imię i trylogii Upalne Lato. Katarzynie Zyskowskiej udało się połączyć oba te światy, dodatkowo wzbogacając historię o elementy współczesne, tak bardzo realne. Jestem szczerze zachwycona tą książką i mogę was zapewnić, że wszystkie pozytywne opinie o niej nie są przesadzone. :)

MOJA OCENA:  10/10

WYDAWNICTWO:  Znak Litera Nova
DATA  WYDANIA: 26 lutego 2018r.
LICZBA STRON: 512

pozdrawiam
Kasia J

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jestem niezmiernie wdzięczna, że zechcieliście tu zajrzeć i zostawić po sobie komentarz:)