Współpraca recenzencka

poniedziałek, 7 marca 2022

CHŁOPAK Z SĄSIEDZTWA, Alexa Lavenda


 Gdy tylko zaczęłam czytać Chłopaka z sąsiedztwa, od razu poczułam się o jakieś dziesięć lat młodsza. ;) To właśnie w takich lekturach, utrzymanych w klimatach young adults zaczytywałam się zaraz po studiach. Uwielbiałam ten lekko przerysowany dramatyzm tych książek, historie, które pochłaniały mnie na całego i emocje, które rozpalały wyobraźnię. Alexa Lavenda sprawiła, że na chwilę powróciłam do tamtych czasów i to była całkiem przyjemna wycieczka, która zapewniła mi kilka godzin wytchnienia od brutalnej rzeczywistości. 

Liwia od dziecka podkochiwała się w swoim sąsiedzie, przyjacielu brata  - Igorze. On, starszy od niej o 6 lat, zawsze traktował ją jak nieszkodliwą, młodszą koleżankę, tym bardziej, że sam musiał się mierzyć z wieloma demonami.Wychowywał się w domu pełnym alkoholu i przemocy, w poczuciu niskiej wartości i, pozornie pełen buntu i arogancji. Zawsze mógł liczyć na pomoc swojego przyjaciela Patryka i jego rodziny. Tragedia, do której doszło w jego rodzinie sprawiła, że na kilka lat wyjechał z Soliny, urywając wszelkie kontakty. Teraz jednak wrócił i w domu przyjaciela spotkał Liwię - już nie zadziorną, wpatrzoną w niego nastolatkę, a  świadomą swojej mocy młodą kobietę. Czy Igor pomimo mroku jaki go spowija da szansę krystalicznemu i szczeremu uczuciu? 

Najnowsza książka Alexy Lavendy, to urocza historia, pełna prawdziwych emocji, pikantnych scen erotycznych i miłości, której chce się kibicować. Autorka zgrabnie operuje słowem, sceny erotyczne w jej wykonaniu nie wprawiają w zażenowanie, nie są zbyt wulgarne, ani przerysowane. Powieść jest naprawdę przyjemna w odbiorze, zarówno pod względem emocjonalnym, jak i czysto literackim. Uczucia pomiędzy głównymi bohaterami są niemal namacalne, dokładnie czujemy chemię rodzącą się pomiędzy nimi. To z pozoru prosta i przewidywalna historia, ale ma jednak drugie dno. Porusza ważny temat przemocy i alkoholizmu w rodzinie, tego jak traumy z dzieciństwa rzutują na decyzje podejmowane w dorosłym życiu. Nie jestem jednak fanką zakończenia tej książki, bo od otwartych zdecydowanie wolę te domknięte. Z drugiej jednak strony, zostawia ono sporo pola do popisu i może jeszcze doczekamy się kontynuacji tej historii. :)

MOJA OCENA: 7/10

 

WYDAWNICTWO: Lipstick Books / GW Foksal

DATA WYDANIA: 9 marca 2022r.

LICZBA STRON: 262

 

Pozdrawiam

Kasia J. 

3 komentarze:

  1. Twórczość tej autorki jeszcze przede mną.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznam szczerze, że mnie coraz bardziej coś zaczyna ciągnąc w strony takiej literatury, choć gdy byłam w wiekeu, w którym czytać je powinnam, to wtedy ich unikałam :) Myślę, że dam jej szansę. Bardzo pozytywnie i ciepło tu u Ciebie :)


    pozdrawiam
    Help Book

    OdpowiedzUsuń

Jestem niezmiernie wdzięczna, że zechcieliście tu zajrzeć i zostawić po sobie komentarz:)