Współpraca recenzencka

piątek, 11 lutego 2022

NAJPIĘKNIEJSZY SEN, Katarzyna Michalak


Zakończenie kilkutomowej serii zawsze niesie ze sobą wiele wzruszeń, ale w przypadku Katarzyny Michalak i  jej Sagi Mazurskiej, to istne tornado emocji, które wciąga i zwala z nóg. Ani bohaterowie, ani mi czytelnicy nie mamy łatwo. Wydarzenia potrafią przyprawić o palpitacje serca, rozczulić, wzruszyć i rozbawiać, w ciągu dosłownie kilku stron. Zaczyna się istnym trzęsieniem ziemi, a później... akcja tylko przyspiesza i zaskakuje swoimi zwrotami. 

W Najpiękniejszym śnie spotykamy bohaterów znanych z poprzednich tomów serii - Nataniela, Zosię, Magdę, Siergieja, Natalię i Bartka. Pojawiają się też nowe postacie, powracają te z przeszłości, a cała akcja jak zawsze toczy się wokół dworu w Marcinkach i rancza Sodarowa. Ta malownicza, sielankowa okolica kontrastuje z dramatycznymi wydarzeniami, które dotykają bohaterów, komplikują im życie i często wręcz wywracają je do góry nogami. Ktoś dostanie prezent od losu, ktoś inny coś straci, niczego nie można być pewnym, bo chwila błogiej radości może zamienić się w rozpacz i łzy. 


Saga Mazurska, to seria, która otula ciepłem klimatu, zapewnia przyspieszone bicie serca pod wpływem dramatycznych wydarzeń i rozgrzewa duszę pięknymi relacjami bohaterów. To właśnie one stanowią filar tych książek i łącznik pomiędzy poszczególnymi tomami. Ich przyjaźń, oddanie i czułość wobec siebie podnosi na duchu nawet w pochmurny dzień. W świecie stworzonym przez Katarzynę Michalak ważne są przede wszystkim przyjaźń, miłość i poświęcenie. To dzięki sobie nawzajem, swojemu wsparciu bohaterowie są w stanie przetrwać nawet największe tragedie. Ich dom rozbrzmiewa śmiechem dzieci, radosnym popiskiwaniem psów. Są szczęśliwi, bo znaleźli to co najważniejsze - ludzi, z którymi stworzyli rodzinę. 

MOJA OCENA: 9/10

 

WYDAWNICTWO: Znak

DATA WYDANIA: 26 stycznia 2022r

LICZBA STRON: 320

TOM:

 

pozdrawiam 

Kasia J. 

4 komentarze:

  1. Nie przepadam za twórczością pani Michalak (kilka lat temu robiłam kilka podejść do jej książek), ale cieszę się, że miałaś przyjemną lekturę

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam dawno niczego tej autorki, więc może czas wrócić do jej twórczości.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie zupełnie nie ciągnie do twórczości tej autorki, ale super, że miło spędziłaś przy niej czas :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam jedną książkę Michalak, średnio mi podeszła, ale może dam jej jeszcze szansę.

    OdpowiedzUsuń

Jestem niezmiernie wdzięczna, że zechcieliście tu zajrzeć i zostawić po sobie komentarz:)