Współpraca recenzencka

czwartek, 6 stycznia 2022

WILLA. DZIEWCZYNA Z MROCZNEJ JAMY, Robert Beatty


Moje pierwsze spotkanie z Willą, to było totalne trzęsienie ziemi. Nawet w najmniejszym stopniu nie spodziewałam się tego, co ze mną zrobi ta książka i jak bardzo mnie poruszy. Pokochałam ją całym sercem, uwielbiam jej każdy element, więc informacja o kolejnym tomie sprawiła mi ogromną radość. Ani przez moment nie wątpiłam, że Robert Beatty da radę i dalsze losy Willi będą równie ekscytujące. Czy moje przeczucie się ziściło? 

Po wydarzeniach z pierwszego tomu Willa, feirańska dziewczynka musi odnaleźć się w nowym świecie, bo stary, który tak dobrze znała przestał już istnieć. Ma obok siebie kochające ją osoby, ale to przede wszystkim las i jego mieszkańcy stanowią jej rodzinę. Jest rozdarta pomiędzy tym co ludzkie, a tym co należy do świata Feiran, jednak gdy tym, których kocha zagraża niebezpieczeństwo nie waha się ani chwili. Wyrusza by ratować swoją rodzinę i niespodziewanie otrzymuje nagrodę za swoje wielkie serce. 


Robert Beatty  jest mistrzem tworzenia bajkowego, a jednocześnie do bólu realnego klimatu w książce. Jego opisy są tak plastyczne, że niemal widziałam roje kolorowych świetlików, czułam zapach wilgotnej ściółki i liści. Willa.Dziewczyna z Mrocznej Jamy, to opowieść naszpikowana akcją i emocjami, która skrzy się cudownymi opisami, ale ma też drugie, bardziej metaforyczne dno. To przepiękna powieść o dorastaniu, o odchodzeniu z domu, o ingerencji człowieka w świat przyrody i łączności jaką mamy z naturą. Poprzez piękne obrazy i ekscytujące wydarzenia ukazuje, jak ważne jest respektowanie przeszłość, by móc z czystym sercem patrzeć w przyszłość.  

MOJA OCENA: 10/10

 

WYDAWNICTWO: Wydawnictwo Literackie

TOM: 2

DATA WYDANIA: 26 stycznia 2022r.

TYTUŁ ORYGINALNY: Willa of Dark Hollow

TŁUMACZENIE: Łukasz Małecki


Moją recenzję pierwszego tomu znajdziecie TUTAJ.

 

pozdrawiam 

Kasia J. 

2 komentarze:

  1. Mam na "Willę..." oko już od jakiegoś czasu. Ogromnie ciekawa jestem, czy mi też się ta seria aż tak spodoba, bo dużo osób się jawnie zachwyca. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam ochotę poznać tę historię, ale zacznę od pierwszej części.

    OdpowiedzUsuń

Jestem niezmiernie wdzięczna, że zechcieliście tu zajrzeć i zostawić po sobie komentarz:)