Współpraca recenzencka

poniedziałek, 6 lipca 2020

FRANKA W OBCYM DOMU, Wioletta Sawicka



Bardzo ciężko jest pisać o drugim tomie. Gdyby chociaż był słaby, gdybym się na nim sromotnie zawiodła i rozczarowała, mogłabym wyliczyć jego słabe strony, poznęcać się na niedoróbkach i po prostu sobie ponarzekać. Ale w tym wypadku… Wioletta Sawicka nie dała mi takiej szansy. ;) Drugi tom przygód Oleńki jest równie pasjonujący, jak pierwszy i wręcz nie mogłam oderwać się od tej historii. 

Akcja sagi Wiek miłości, wiek nienawiści, rozgrywa się na tle Wielkiej Wojny. Oleńka Ostojańska, panienka z Białego Dworu, ukrywa się ścigana przez carskie wojsko. Nie ma pojęcia czy jej rodzice żyją, gdzie przebywa rodzeństwo i co się stało z jej domem. By chronić siebie i dzieci zostaje zwykłą Franką Wyrobek i decyduje się na małżeństwo z rozsądku. Ścieżki jej losu poprowadzą ją przez ubogą chatę w Mickunach, aż za Wołyń na daleką Ukrainę. Szczęście będzie bawiło się z nią w ciuciubabkę, bo chwile radości przypłaci też smutkiem. 



Franka w obcym domu, to pasjonująca opowieść o kobiecie pełnej życia i ogromnej woli walki. Oleńka w najtrudniejszym momentach nie traci zimnej krwi, a dla ukochanych dzieci, jest w stanie zrobić wszystko. Czy los w końcu się do niej uśmiechnie? Drugi tom kończy się w takim momencie, że nie mam pojęcia, jak wytrzymam do chwili, aż w moje ręce trafi trzecia część tej opowieści. Uwielbiam te klimaty i pasję z jaką autorka snuje swoją historię.

MOJA OCENA: 10 /10

WYDAWNICTWO: Prószyński i S-ka
DATA  WYDANIA: 4 czerwca 2020r.
LICZBA STRON: 424
TOM: 2

Pozdrawiam
Kasia J.

2 komentarze:

  1. Nie znam jeszcze pierwszej części, ale mam nadzieję, że uda mi się nadrobić zaległości. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Też czasami mam ten problem, kiedy chcę napisać recenzję któregoś z kolei tom cyklu, którym jestem zachwycona w całości... Jeśli cykl w całości jest dobry i każdy kolejny tom trzyma poziom, to ciężko uniknąć pewnej wtórności i powtarzania tego samego. ;)

    OdpowiedzUsuń

Jestem niezmiernie wdzięczna, że zechcieliście tu zajrzeć i zostawić po sobie komentarz:)