Współpraca recenzencka

środa, 23 października 2019

ROZWÓD PO POLSKU. STRACH I NADZIEJE, Iza Komendołowicz



Najnowsza książki Izy Komendołowicz, to zdecydowanie nie są moje klimaty i nie jest to też tematyka, po jaką zwykle sięgam. Jednak po poprzedniej książce – Ginekolodzy. Tajemnice gabinetów, na tyle zaufałam autorce, że nie zawahałam się i skusiłam się na  coś , co teoretycznie nie powinno mnie zaintrygować. Okazało się, że to był świetny wybór, bo sposób poprowadzenia tematu, zadawania pytań, szacunek do rozmówcy, niezmiennie mnie u Izy Komendołowicz zachwyca. 

Rozwód po polsku, to książka zbudowana na tej samej zasadzie co Ginekolodzy. Składa się z rozmów autorki, mini wywiadów z ekspertami w dziedzinie rozwodów – sędziami, adwokatami, detektywami, psychologami i mediatorami. Znajdziemy tu też wypowiedzi, pewnego rodzaju relacje osób, które doświadczyły traumy rozwodu. Autorka uzupełniła też całość o szereg wplecionych w te rozmowy danych statystycznych. Nakreśla też tematykę każdego rozdziału.


Rozwód, jaki wyłania się z książki Izy Komendołowicz, to zdecydowanie nie jest czysta formalność. Za każdym takim zdarzeniem stoi ludzka tragedia – czyjeś zmarnowane lata, zawiedzione nadzieje, utracone zdrowie i popsute relacje rodzinne. Rozwód, choć w ostatnich latach staje się niemal masowym zjawiskiem, pociąga za sobą szereg konsekwencji. Iza Komendołowicz w swojej książce próbuje dojść do sedna problemu, nakreślić jego blaski i cienie, ukazać rozwód w szerokiej prospektywnie społeczno-prawnej. Przytoczone przez jej rozmówców historie bolą, często wzbudzają niesmak, niezgodę na taką rzeczywistość. Czytając je, można niemal zwątpić w instytucję małżeństwa i ludzką wrażliwość. 

Książka Izy Komendołowicz była dla mnie niezwykłym, nowym doświadczeniem. Pokazała mi świat, który, całe szczęście, był mi do tej pory obcy i nieznany. Teraz już wiem, że sięgnę po wszystko, co napisze ta autorka i jestem bardzo ciekawa, jaki temat poruszy w swojej następnej książce. 

MOJA OCENA:  8/10

WYDAWNICTWO: W. A. B.
DATA  WYDANIA:  16  października 2019r.
LICZBA STRON: 320

Pozdrawiam
Kasia J.

7 komentarzy:

  1. Nie czytałam jeszcze żadnej książki na taki temat, więc jestem wstępnie zainteresowana tym tytułem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam już książkę "Ginekolodzy. Tajemnice gabinetów", a gdy zobaczyłam tę na stronie Empika, również postanowiłam się z nią zapoznać. Także na pewno sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka jak najbardziej super. W życiu mojej znajomej się nie powiodło i przy unieważnieniu ślubu pomógł Adwokat Pan Dawid Niemczycki. Serdecznie polecam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pan sam siebie reklamujesz adwokat kanoniczny?

      Usuń
  4. Świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Rozwód to zawsze trudny moment. Sam niedawno przez to przechodziłem. Profesjonalna pomoc prawna była na prawdę bardzo bezcenna.

    OdpowiedzUsuń
  6. Sama niedawno przechodziłam przez rozwód. Był to najtrudniejszy etap w moim życiu. Cieszę się, że zdecydowałam się na pomoc prawnika. Dzięki niemu nie musiałam się przynajmniej martwić formalnościami.

    OdpowiedzUsuń

Jestem niezmiernie wdzięczna, że zechcieliście tu zajrzeć i zostawić po sobie komentarz:)