Współpraca recenzencka

poniedziałek, 26 sierpnia 2019

BYŁ SOBIE PIES 2, W. Bruce Cameron - przedpremierowo :)



Żadne książki nie wzruszają mnie tak bardzo, jak te o psach. Żaden też autor nie potrafi tak pisać o psach, jak W. Bruce Cameron.  Jest w tej kwestii mistrzem. Doskonale potrafi oddać naturę i zachowanie czworonogów, i robi to w niemal filmowy sposób. Wcale więc się nie dziwię, że jego książki niemal natychmiast są ekranizowane i zachwycają kolejnych odbiorców. 

Był sobie pies dwa, to kontynuacja losów Bailey’ego, który odradza się w kolejnych wcieleniach psów. Jest radosną i oddaną Molly, zaciętym i wiernym miksem chichuahua i yorka, pomagającym w ostatniej drodze pensjonariuszom hospicjum Tobym . Jego powołaniem jest pomoc ludziom, przede wszystkim Clarity June, którą poznaje jako małą dziewczynkę. Kolejne wcielenia uświadamiają mu głęboką prawdę – każdy potrzebuje anioła w postaci psa, takiego, który będzie go kochał bezgranicznie. Ale też każdy pies potrzebuje swojego człowieka, by stworzyć z nim więź, która wymyka się wszelkiej logice. 


Był sobie pies 2 to cudowna, przeurocza historia, która kryje w sobie głębsze dno. Pod pozorem lekkiej opowieści otrzymujemy książkę, która porusza trudne tematy relacji matki z córką, zaburzeń odżywiania, umierania. Dzięki temu, że patrzymy na wszystko z perspektywy psa, całość wydaje się bardziej bezpośrednia i odarta z jakiegokolwiek fałszu. Pies widzi bowiem świat taki jaki jest, naiwnie, ale też z otwartym sercem. Kolejny już raz jestem zachwycona stylem Camerona, a stworzone przez niego postacie psów na długo zapadną mi w pamięć i serce. Przy tej książce dosłownie nie da się nie wzruszyć, czy uronić łzy. Polecam gorąco wszystkim miłośnikom psów i nie tylko. ;)

MOJA OCENA:  9/10

WYDAWNICTWO:  Wydawnictwo Kobiece
DATA  WYDANIA:  4 września 2019r.
LICZBA STRON: 407
TOM: 2
TYTUŁ ORYGINALNY: A Dog's Journey: Another Novel for Humans



Pozdrawiam
Kasia J.

6 komentarzy:

  1. Ta książka już czeka na mojej półce. Na pewno się nie zawiodę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, że też uwielbiasz psy, więc jestem pewna, że książka cię zachwyci. :)

      Usuń
  2. Mam jeszcze do nadrobienia pierwsza część, ale na pewno przeczytam obie. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam pierwszy tom o przygodach uroczego Bailey'a więc kurczę, jak miałabym odpuścić sobie i tą część <3 Książka jest już u mnie więc na dniach się za nią zabieram :D

    ZAPRASZAM DO SIEBIE!

    OdpowiedzUsuń

Jestem niezmiernie wdzięczna, że zechcieliście tu zajrzeć i zostawić po sobie komentarz:)