Współpraca recenzencka

czwartek, 11 grudnia 2014

ENGLISH MATTERS 49/2014, listopad/grudzień



Moja sympatia do tego czasopisma rośnie z każdym numerem.:) Nie wiem jak to się ma do poziomu mojej wiedzy i umiejętności językowych, ale jedno jest pewne – z miesiąca na miesiąc czytanie artykułów po angielsku jest dla mnie coraz przyjemniejsze i sprawia mi coraz mniej trudności:).

Dziś postanowiłam wam opowiedzieć kilka słów o moich ulubionych artykułach z tego wydania English Matters.:)

Moim numerem jeden w tym miesiącu jest tekst zatytułowany Destination : America. Gdy zaczynałam go czytać, sama nie wiedziałam czego się spodziewać. Byłam zachwycona, kiedy zorientowałam się, że jest to wywiad ze znanym z radiowej Jedynki Markiem Wałkuskim. Od dawna już marzy mi się jego książka Wałkowanie Ameryki, a po przeczytaniu tej rozmowy z nim, jestem już na 100% pewna, że chcę ją poznać.:)



Kolejnym niezwykle ciekawym i pouczającym tekstem, był artykuł o video blogach – Vlogging It Out. Dowiedziałam się z niego wielu interesujących rzeczy, choć słownictwo momentami było dość trudne. Świat vlogów od tej pory nie jest już dla mnie zagadką.:)

Gorąco polecam wam też tekst zatytułowany To Coin a Phrase. Ukazuje on genezę powstania kilku powszechnie znanych słów. Czy wiecie, kto wymyślił słowo ‘gremlin’ lub ‘pandemonium’? Dzięki temu artykułowi będziecie posiadaczy tej jakże użytecznej wiedzy;)). Uważajcie tylko na stronę 24… osoby o słabych nerwach mogą się nieźle przerazić widząc takie indywiduum;) 



Zdrowy tryb życia stał się ostatnio bardzo modny, a przemysł fitness zrobił się przez to ogromnie dochodowym interesem;) Artykuł Let’s Get Movin’ może nie jest jakiś bardzo odkrywczy, ale zawiera mnóstwo pożytecznych słówek i choćby dlatego warto zwrócić na niego uwagę. 

Tak oto prezentuje się moja top lista w tym numerze. Szkoda tylko, że wydawnictwo nie pokusiło się o jakiś świąteczny artykuł - w końcu przed Bożym Narodzeniem miło poczytać o prezentach, choinkach i pierwszych gwiazdkach. Nawet, gdy wydaje się nam, ze jesteśmy już tym tematem przesyceni…;)

Za możliwość zapoznania się z tym numerem dziękuję Colorful Media.

Kasia J.


9 komentarzy:

  1. A ja wciąż czekam na swój egzemplarz recenzyjny. Chyba się gdzieś zawieruszył.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To musicie zapytać w wydawnictwie, być może jeszcze nie wysłali, choć ja swój egzemplarz dostałam na początku listopada.

      Usuń
  2. Ja jednak spasuję, ale polecę powyższy magazyn mojej znajomej, bo ona często czytuje obcojęzyczne czasopisma.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie przypadł do gustu ten numer i to bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten numer nie należał do najlepszych według mnie, ale i tak uwielbiam to czasopismo ;)

    OdpowiedzUsuń

Jestem niezmiernie wdzięczna, że zechcieliście tu zajrzeć i zostawić po sobie komentarz:)