Współpraca recenzencka

niedziela, 7 września 2014

AGATHA CHRISTIE. INICJAŁY ZBRODNI, SOPHIE HANNAH przedpremierowo :)



           Twórczość Agathy Christie to dla mnie, jak do tej pory, teren literacko nieodkryty. Nie miałam wcześniej okazji poznać detektywa Herculesa Poirot, gdyż, przyznam szczerze nie należę do wielkich fanów kryminałów, choć je od czasu do czasu czytuję:) Skusiłam się jednak na najnowszą książkę Sophie Hannah, będącą po części kontynuacją historii stworzonej przez tą słynną pisarkę,  bo postanowiłam, że przestanę już być taką „kryminalną” ignorantką;) I nie żałuję, to była dobra decyzja:)
             
          Inicjały zbrodni to książka, której akcja rozgrywa się pod koniec lat 20-tych ubiegłego wieku. Jednym z głównych bohaterów jest oczywiście sławny i ekscentryczny detektyw – Hercules Poirot. Całe szczęście, nie tylko on prowadzi śledztwo, bo z pewnością pogubiłabym się w tysiącach szczegółów, niuansów i pozornie logicznych skojarzeń;) Głosem rozsądku jest tutaj bowiem Edward Catchpool, trzydziestodwuletni detektyw Scotland Yardu. To jemu Poirot musi wszystko tłumaczyć, jest poirytowany jego ignorancją i tym, ze nie nadąża za jego genialnym umysłem. No cóż… ja też chwilami nie nadążałam;) 
           
            Nie będę wam opowiadać o fabule, by nie odkryć za wiele. Zdradzę tylko, że Catchpool i Poirot będą musieli rozwiązać zagadkę potrójnego morderstwa. Oczywiście, czytelnik zostanie przeprowadzony przez dziesiątki ślepych uliczek, pozornych rozwiązań, by w rezultacie odkryć mordercę, na jednej z ostatnich stron książki. Nie raz zostałam wrobiona i wyprowadzona w pole, gdy wydawało mi się, że już wiem, że to na pewno ta osoba jest odpowiedzialna za śmierć trójki bohaterów…
             
          Niewątpliwym atutem tej książki, oprócz świetnie poprowadzonej akcji i ciekawych bohaterów, jest jej klimat. Dwudziestowieczny Londyn urzeka charakterystyczną atmosferą przesiąkniętą zapachem deszczu i tajemnicy…
           
          Nie potrafię odpowiedzieć na ile Inicjały zbrodni przypominają twórczość  Agathy Christie. Nie wiem też, jak wysoko w rankingu kryminałów się uplasuje. Jednak dla mnie, osoby która rzadko sięga po ten gatunek literacki było to niezwykle interesujące i inspirujące doświadczenie.

·         TYTUŁ ORYGINALNY : The Monogram Murders
·         WYDAWNICTWO : Wydawnictwo Literackie
·         DATA WYDANIA : 9 września 2014
·         LICZBA STRON : 353
·      KOMU POLECAM : Z pewnością wielbicielom kryminałów, ale także tym, którzy rzadko mają do czynienia z tym gatunkiem , a chcą poszerzyć swoje literackie horyzonty;)

Za możliwość przedpremierowego zapoznania się z książką dziękuję Wydawnictwu Literackiemu.


Książkę dodaję do wyzwania STARE, DOBRE CZASY :)

Kasia J.

17 komentarzy:

  1. to kolejna recenzja tej książki, dziś mamy ich wysyp ;) Ciekawe jak ta książka wypada na tle kryminałów autorki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Także nie miałam okazji zapoznać się jeszcze z twórczością A. Christie, ale jedna z jej książek już stoi na półce, więc jestm na dobrej drodze.

    Zapraszam do mnie w wolnej chwili ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To poczyniłaś już większe postępy w tej kwestii niż ja;) ale ja też mam zamiar poznać książki Christie:)

      Usuń
  3. Muszę przeczytać i przekonać się jak autorka wypada na tle Agathy Christie...

    OdpowiedzUsuń
  4. Widzę, że koniecznie muszę zapoznać się z twórczością autorki, niewybaczalne, że nie miałam jeszcze z nią nic wspólnego :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię książki Sophie Hannah i A. Christie więc na pewno będę chciała sprawdzić jak będzie wyglądał teraz Hercules Poirot "w rękach" innej autorki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja po tej książce ma ochotę poznać twórczość Christie, ale również S. Hannah:)

      Usuń
  6. Christie lubię, ale lekturę Inicjałów będę raczej przesuwać w czasie- za bardzo boję się zawieść.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja miałam ten komfort czytania, że nie musiałam porównywać, nawet podświadomie;)

      Usuń
  7. Trochę wstyd, bo nie czytałam jeszcze nic Christie.. Ale mam w planach nadrobić braki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie lubię kryminałów, ale prozie Christie nie potrafię się oprzeć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ta książka to "prawie" Christie;) ja to już w sumie polubiłam kryminały:)

      Usuń
  9. Też tak miałam, ale mam zamiar poznać twórczość tej "królowej kryminałów":)

    OdpowiedzUsuń

Jestem niezmiernie wdzięczna, że zechcieliście tu zajrzeć i zostawić po sobie komentarz:)