Współpraca recenzencka

sobota, 5 lipca 2014

BUSEM PRZEZ ŚWIAT. WYPRAWA PIERWSZA, KAROL LEWANDOWSKI



        Hmm… A gdyby tak wyruszyć samochodem przez Europę? Zwiedzić te wszystkie ciekawe i sławne miejsca, spać na plaży, kąpać się w ciepłych wodach Morza Śródziemnego, a przy okazji nie zbankrutować? Świetny pomysł, niestety nie mój ;) . Kilka lat temu wpadł już na niego autor książki Busem przez świat – Karol Lewandowski. Namówił do całej szaleńczej eskapady brata i trzech kumpli i… taa damm! Wyprawa życia zaliczona:) 
        
        Nie było oczywiście tak łatwo i bezproblemowo. Powiedzmy sobie szczerze, że wyprawa ze Świdnicy na Gibraltar, nieco zdezelowanym busem zakrawa na szaleństwo;). Jednak udało im się i udowodnili, że żeby spełniać marzenia wcale nie potrzeba góry pieniędzy. Wystarczy zgrana ekipa i… morze entuzjazmu, zapału i wytrwałości.
           
       Nie jestem szczególną miłośniczką książek podróżniczych. Zazwyczaj styl autora nie jest wysokich lotów, a akcja nieco kuleje. W przypadku tej książki rzecz się ma  zupełnie inaczej…:) Ciekawe dialogi, zgrabnie opisane wydarzenia oraz lekki styl Karola Lewandowskiego sprawiają, że książkę czyta się, jak dobrą powieść przygodową. Miałam niemal wrażenie, że to jakiś kolega opowiada mi o swojej szalonej wyprawie.  Co chwilę musiałam sobie przypominać, że to wszystko działo się naprawdę, bo wszystkie przygody opisywane w Busem przez świat wydają się niemal nieprawdopodobne, jakby żywcem przeniesione z jakiejś powieści. Pomagały mi w tym zdjęcia i mapki zamieszczone w książce, na które zerkałam w trakcie czytania. Dzięki nim można lepiej wyobrazić sobie miejsca o których pisze Karol Lewandowski.
             
       Przygoda tych pięciu młodych mężczyzn nie zakończyła się wraz z powrotem do Polski z pierwszej wyprawy. Ich blog stał się tak popularny, że aż padły im serwery;), a sponsorzy zaczęli walić drzwiami i oknami:). Opracowali kolejne trasy i zwiedzili wschodnią część Europy, Amerykę Północną, Australię i Nową Zelandię. Następna książka już się pisze, a ja z wielką przyjemnością, kolejny raz udam się z nimi w tą ekscytującą, wirtualną podróż.
·          
     WYDAWNICTWO : Sine Qua Non
·         ROK WYDANIA : 2014
·         LICZBA STRON : 313
·      KOMU POLECAM : Wszystkim którzy marzą o podróżach, chociażby tylko takich, palcem po mapie:) Książka zawiera wiele przydatnych szczegółów, więc może być świetnym poradnikiem dla tych, którzy wyruszają w podobną wyprawę.

       Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu Sine Qua Non


Kasia J. 




3 komentarze:

  1. Przygoda, słońce, dalekie wyprawy - to mój ulubiony kolaż ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A do tego jeszcze dobre towarzystwo i mnóstwo pozytywnej energii:) Świetne połączenie;)

      Usuń
  2. To mój świat, dlatego sprawnie przemierzałem przez kolejne strony książki. Jedno dobre weekendowe posiedzenie i książka została przeczytana. Piękna książka o młodzieńczych marzeniach...

    OdpowiedzUsuń

Jestem niezmiernie wdzięczna, że zechcieliście tu zajrzeć i zostawić po sobie komentarz:)