Współpraca recenzencka

wtorek, 1 września 2020

SEKSUOLOŻKI. NOWE ROZMOWY, Marta Szarejko



Pierwsza książka Marty Szarejko, dotycząca tajemnic gabinetów seksuologicznych była dla mnie swoistym objawieniem. Zaczynając ją czytać, nie miałam pojęcia czego mogę się spodziewać. Okazało się, że otrzymałam serię niezwykle błyskotliwych rozmów kobiet o kobietach i ich seksualności. Bez pruderii, ale też bez nadmiernej egzaltacji, tak po prostu naturalnie. Sięgając po druga część książki, wiedziałam już, że będzie to wielka dawka pozytywnych wibracji, okraszona niezwykle inteligentnym humorem i stylem autorki. Nowe rozmowy, to zdecydowanie coś, co warto przeczytać. 

Tym razem Marta Szarejko skupia się dużo bardziej na zdrowiu kobiet – tym psychicznym i fizycznym, i w tym kontekście prowadzi rozmowy nawiązujące do ich seksualności. Nie boi się zadawać trudnych pytań, nie ucieka od niewygodnych tematów. Jest doskonale widoczna w swoich wywiadach, co jednak nie umniejsza roli rozmówczyń, a wręcz idealnie podkreśla, jak wielki ma do nich szacunek. 

 
Seksuolożki. Nowe rozmowy, to książka, którą czyta się niemal z przyjemnością, chociaż tematy, które porusza nie należą do najlżejszych. Inteligencja rozmówczyń, jak i samej autorki, sprawiają jednak, że wszystko staje się proste i zrozumiałe, a przede wszystkim naturalne. Tu nikt nikogo nie ocenia, nie krytykuje i nie poddaje stereotypom. Czytając ma się wrażenie, że przysłuchujemy się rozmowie świadomych kobiet, silnych, pewnych swoich atutów, ale też otwartych na innych. 

MOJA OCENA: 8 /10

WYDAWNICTWO: Znak Horyzont
DATA  WYDANIA: 24 sierpnia 2020r.
LICZBA STRON: 336
TOM: 2

Pozdrawiam
Kasia

1 komentarz:

  1. Nie czytałam jeszcze pierwszej części, ale muszę koniecznie nadrobić. Obydwu jestem bardzo ciekawa.

    OdpowiedzUsuń

Jestem niezmiernie wdzięczna, że zechcieliście tu zajrzeć i zostawić po sobie komentarz:)