Współpraca recenzencka

wtorek, 28 kwietnia 2020

SYN BISKUPA, Kelly Irvin



Poprzednia część serii W Karinie Amiszów była dla mnie spokojną podróżą do świata pełnego jasnych, przejrzystych reguł, zaufania Bogu i zadowolenia z tego, co się ma. Syn biskupa przerywa jednak ten nieco idylliczny trend. W świecie Amiszów pojawiają się bowiem pierwsze rysy, problemy z którymi musi zmierzyć się nie tylko cała społeczność, ale przede wszystkim jej poszczególni członkowie. Podoba mi się ta zmiana, bo przez to całość jest jeszcze bardziej pasjonująca, a wątpliwości, które targają bohaterami, dodają smaku całej książce. 

Tym razem główna oś akcji skupia się na młodszej z sióstr Lantz – Leili. Minął już rok odkąd razem z rodzeństwem i mamą przeprowadziła się do Bee County w Teksasie. Leila, tak samo jak Jesse – syn tutejszego biskupia oraz Will – jego kuzyn, przeżywa właśnie tzw. „rumspringa”. Jest to czas wolności młodych ludzi, czas beztroski, ale też ważnych decyzji i wewnętrznych rozterek. To okres kiedy można im więcej, więc Leila z ochotą przyjmuje zaproszenie Jessego do kina, ale też ulega namowom Willa na wspólną przejażdżkę. Zakończeniem „rumspringa” powinien być chrzest, ale też wizja niedalekiego małżeństwa, ale Leila ma totalny mętlik w głowie. Kłopotów przysparza jej nie tylko wybór pomiędzy sercem a rozumem, ale także odpowiedzi na pytania: czyja wiara jest lepsza i jak wiele potrafi poświęcić dla swoich przekonań.  


Syn biskupa okazał się być nie tylko wspaniałą wycieczką do świata Amiszów, ale też niesamowicie poruszającą lekturą. Nawet nie podejrzewałam, że będzie zawierał tyle wzruszających wydarzeń, i że wywoła we mnie aż taką masę różnych emocji. Sprzeczne uczucia, które targają bohaterami, dosłownie da się odczuć na własnej skórze i do ostatnich stron nie da się odkryć, jaką decyzję podejmą. Jestem ogromnie ciekawa, co zaproponuje autorka w kolejnej części z tej serii. 

MOJA OCENA:9 /10

WYDAWNICTWO: Prószyński i S-ka
DATA  WYDANIA:  5 marca 2020r.
LICZBA STRON: 384
TOM: 2
TYTUŁ ORYGINALNY: Bishop’s Son
TŁUMACZENIE: Magdalena Moltzan-Małkowska

Pozdrawiam
Kasia J.

2 komentarze:

  1. Bardzo interesuję się tematyką amiszów i ciekawa jestem jak został przedstawiony ich świat w tym cyklu. Na pewno kiedyś go przeczytam. Poza tym bardzo lubię powieści obyczajowe.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam jeszcze do nadrobienia pierwsza część, ale na pewno przeczytam obie. 😊

    OdpowiedzUsuń

Jestem niezmiernie wdzięczna, że zechcieliście tu zajrzeć i zostawić po sobie komentarz:)