Współpraca recenzencka

poniedziałek, 20 kwietnia 2020

GDYBY NIE TY, Colleen Hoover



Kilka lat temu uwielbiałam książki Colleen Hoover. Hopeless, to było coś, co mnie totalnie oczarowało i sprawiło, że chciałam więcej. Z biegiem czasu jednak mój gust literacki i oczekiwania względem literatury się nieco zmieniły. Trochę więc bałam się powrotu do książek tej autorki i do Gdyby nie ty, podeszłam z dużą dozą rezerwy. Jak się okazało – całkiem niepotrzebnie, bo tak jak ja dorosłam do innej literatury, tak i styl Colleen Hoover dojrzał i totalnie mnie zaskoczył. 

Gdyby nie ty, to książka przedstawiająca historię z dwóch perspektyw – matki i córki. Morgan,  dość wcześnie zaszła w ciążę i obecnie jest matką nastolatki – Clary. Kobieta ma wrażenie, że wraz z pojawieniem się dziecka wyzbyła się samej siebie, swoich marzeń, a nawet swojego charakteru. Stała się po prostu matką i żoną, nudną i przewidywalną. Chciałaby zacząć się rozwijać, jednocześnie próbując uchronić córkę przed jej własnymi błędami. Chociaż Morgan kocha swojego męża, to nie jest pewna jakby potoczyły się jej losy, gdyby nie nastoletnia ciąża. Te wszystkie rozważania przerywa nagła tragedia w rodzinie. Morgan będzie musiała nagle zweryfikować nie tylko swoje uczucia, ale na nowo poukładać cały swój świat. Clara będzie się starać funkcjonować w tej wywróconej rzeczywistości i po prostu żyć pełnią życia. 


Jestem pod ogromnym wrażeniem tej książki. Pod pozorem lekkości skrywa niesamowicie wiele wątków i trudnych relacji – nie tylko matki z córką, ale też pomiędzy siostrami i tych damsko – męskich. Świetnym posunięciem było oddanie głosu obu bohaterkom. Dzięki temu nie tylko poznajemy je lepiej, ale mamy szansę obserwować ich reakcje na własne zachowanie, na to co dla jednej jest wielkim problemem, a dla drugiej nic nie znaczącym momentem. Gdyby nie ty, to książka, która pokazuje, że relacje międzyludzkie są niezwykle skomplikowane, że każdy wiek ma swoje prawa i problemy oraz, że miłość nie zawsze ma tylko jedną twarz. 

MOJA OCENA:10 /10

WYDAWNICTWO: Otwarte
DATA  WYDANIA:  11 marca 2020r.
LICZBA STRON: 406
TYTUŁ ORYGINALNY: Regretting You
TŁUMACZENIE: Matylda Biernacka

Pozdrawiam
Kasia J.

8 komentarzy:

  1. Bardzo lubię twórczość autorki.😍 Tej książki jeszcze nie czytałam ale mam ją w planach. Tym bardziej cieszy mnie fakt, że powieść robi wrażenie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Też kiedyś uwielbiałam "Hopeless" (i w sumie nic więcej tej autorki nie przeczytałam) ale akurat mój gust aż tak bardzo się nie zmienił, więc na pewno będę zachwycona, kiedy wreszcie sięgnę po kolejne dzieła Hoover♡
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem już po lekturze tej książki i również bardzo mi się podobała. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ogóle się tego nie spodziewałam, że tak mnie poruszy. :)

      Usuń
  4. Uwielbiam książki tej autorki! Po tą też muszę sięgnąć :D

    OdpowiedzUsuń

Jestem niezmiernie wdzięczna, że zechcieliście tu zajrzeć i zostawić po sobie komentarz:)