Współpraca recenzencka

piątek, 20 lipca 2018

OSTRE PRZEDMIOTY, Gillian Flynn



Uwielbiam thrillery, które głęboko wciągają mnie w swój świat, takie od których aż trudno się uwolnić. Gillian Flynn zabrała mnie do Wind Gap, gdzie rozgrywa się akcja Ostrych przedmiotów  i sprawiła, że mimo tego dusznego, przepełnionego złem i toksycznymi relacjami klimatu, wcale nie miałam ochoty stamtąd wracać. 

Dziennikarka śledcza – Camille Preaker – zostaje wysłana przez szefa (który jest według mnie ostoją dobra w tej książce) do jej rodzinnego miasteczka. W Wind Gap zostają zamordowane dwie dziewczynki i to właśnie o tym kobieta ma napisać serię artykułów. Powrót w rodzinne strony nie jest jednak łatwy dla Camille, odżywają w niej wspomnienia o zmarłej siostrze, a bliskość toksycznej matki budzi w niej ledwo hamowane demony. Czy dziennikarce uda się odkryć prawdę o zamordowanych dziewczynkach, jednocześnie chroniąc siebie przed powrotem do samookaleczania? 

 
Ostre przedmioty to książka o totalnie nieprzewidywalnych, dziwnych i toksycznych relacjach matki z córkami, o tym jak z pozornego dobra rodzi się czyste zło. Bohaterowie są zaplątani w tak ciasną i duszną sieć zależności, że mimo tego, że akcja nie jest zbyt dynamiczna, trudno tu złapać głęboki oddech choćby na chwilę. Atmosfera małego, południowego miasteczka oblepia nas swoimi konwenansami, plotkami i intrygami, by na końcu całkowicie roztrzaskać ułudę bezpieczeństwa. Ostre przedmioty zdecydowanie zasługują na uwagę i ogromnie się cieszę, że w związku z serialem nakręconym przez HBO wszyscy mamy okazję powrócić do tej książki. 

MOJA OCENA:  8/10

WYDAWNICTWO:  Znak Literanova
DATA  WYDANIA: 4 lipca 2018r.
LICZBA STRON: 336
TYTUŁ ORYGINALNY: Sharp Objects

Pozdrawiam
Kasia J.



6 komentarzy:

  1. Nie czytałam ale z chęcią przeczytam :) pozdrawiam :) www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Też mi się podobała. Jest mroczna i momentami dusząca, ale nie sposób się oderwać:)
    https://slonecznastronazycia.blog/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. :) ten mroczny klimat nie odpycha, tylko wręcz przyciąga. :)

      Usuń
  3. Ostatnio poluję na dobre thrillery (wszystko przez obłędne "Skradzione laleczki"♡) i myślę, że tą książkę dopiszę do listy :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja właśnie mam chęć poznać te Skradzione laleczki. ;)A Ostre przedmioty polecam gorąco. :)

      Usuń

Jestem niezmiernie wdzięczna, że zechcieliście tu zajrzeć i zostawić po sobie komentarz:)