Współpraca recenzencka

poniedziałek, 24 listopada 2014

PRZYSTAŃ JULII, KATARZYNA MICHALAK



          Gdy najnowsza książka Katarzyny Michalak dostała się w moje ręce już jej z nich nie wypuściłam;) Odłożyłam na bok wszystkie czytane aktualnie lektury, by w pełni rozkoszować się Przystanią Julii. To wspaniałe uczucie móc znowu spotkać znanych bohaterów, to niemal jak odwiedziny u dawno niewidzianych przyjaciół…

        Fabuła książki, przez jej większą część prowadzona jest dwutorowo. Spotykamy Julię, która odrzucona przez męża i córkę odnajduje siłę, by o siebie walczyć. Postanawia zacząć wszystko od nowa w odziedziczonej po ciotce chatce w Bieszczadach. Czy odnajdzie tam upragniony spokój?

        Zaglądamy również do Milanówka, na ulicę  Leśnych Dzwonków, gdzie z ogromnej traumy próbują się otrząsnąć Gosia, Kamila i Łukasz. Wydaje się, że wyczerpali już limit przypisanych im w życiu katastrof. Los jednak nie szczędzi im wybojów na drodze do szczęścia…

         Ostatnia część „trylogii kwiatowej”, to książka pełna nadziei, nadziei na lepsze jutro, szczęście i miłość. Katarzyna Michalak wlewa w serca czytelniczek otuchę, pokazuje, że po każdym nieszczęściu można się podnieść i trzeba z ufnością czekać na dzień, w którym i dla nas w końcu zaświeci słońce. Przystań Julii to przepełniana ciepłem i magią miłości opowieść o sile przyjaźni. To dzięki niej możemy przetrwać najgorsze chwile w życiu i wyjść z tej bitwy zwycięsko. 

          Książki Katarzyny Michalak to dla mnie zawsze wspaniała uczta czytelnicza i, może to nie profesjonalne, ale nie potrafię doszukiwać się w nich wad. Liczą się dla mnie emocje i przeżycia, których mi w nich nigdy nie brakuje. Gdy przeczytałam ostatnie zdania Przystani Julii na mojej twarzy zagościł uśmiech i pozostał tam jeszcze na długo, choć w sercu czułam smutek, że już więcej nie spotkam się z mieszkańcami ulicy Leśnych Dzwonków…
           
·         WYDAWNICTWO : Znak. Litera Nova
·         LICZBA STRON : 298
·         ROK WYDANIA : 2014
·       KOMU POLECAM : Oczywiście wszystkim, którzy pokochali „trylogię kwiatową” i ciekawi są dalszych losów mieszkańców ulicy Leśnych Dzwonków. Ta piękna historia zachwyci miłośników ciepłych, romantycznych historii, w których nie brak nagłych zwrotów akcji.:) 

Książkę dodaję do wyzwań:  OKŁADKOWE LOVE oraz  GRUNT TO OKŁADKA

Za możliwość przeczytania książki serdecznie dziękuję wydawnictwu Znak.

Kasia J.

19 komentarzy:

  1. Ja przeczytałam na razie tylko "Ogród Kamili", ale mam w planach resztę książek z serii. Cieszę się, że tak ci się podobała ta część ;)
    http://pasion-libros.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Przeczytałam tylko "Ogród Kamili".. Mam w planach poznać dalsze części :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Więc życzę ci miłych chwil spędzonych z tą książką:)

      Usuń
  3. jestem ciekawa jak ją odbiorę, minęłam mi złość spowodowana drugim tomem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam wrażenie, że tu jest zdecydowanie mniej nieszczęść niż w drugim tomie, więc może ci się spodobać;))

      Usuń
  4. Muszę się wreszcie wybrać do księgarni po Julię! Aż ochoty mi narobiłaś!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Biegnij jak najszybciej:) A tak przy okazji, polecam ci internetową księgarnię Aros, tam Julia jest naprawdę tania:))

      Usuń
  5. Kurczę, czytałam wiele różnych, skrajnych opinii na temat twórczości pani Michalak, niestety większość była negatywna - poza tym przeczytałam gdzieś jak bloger "zorganizował" czytanie na żywo, tzn. komentował na bieżąco chyba "Grę o Ferrin" i cóż, nie byłam zauroczona jej stylem. Wręcz powiedziałabym, że przerażona. No cóż, nie wszystkim wszystko musi się podobać, a jeśli chodzi o mnie, to na razie nie zamierzam zaglądać do książek p. Michalak. Cieszę się, że Tobie lektura „Przystań Julii” sprawiła frajdę i przyniosła radość ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Gry o Ferrin " nie znam i jakoś nie ciągnie mnie do tej serii. Pozostałe książki Pani Michalak bardzo mi się podobały. To fakt, że opinie o jej twórczości są skrajne, albo się ją kocha, albo nienawidzi. Najlepiej jednak przekonaj się sama, a może jednak przypadnie ci do gustu:)

      Usuń
  6. Nie czytałam jeszcze żadnej książki pani Michalak. Ale mam "Ogród Kamili", a skoro tak polecasz "Przystań Julii" to może najwyższa pora zapoznać się z jej twórczością.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A więc nie pozostaje mi nic innego, jak tylko jeszcze mocniej zachęcić cię do tej serii:) gorąco polecam:)

      Usuń
  7. Nie czytałam żadnej książki tej autorki, ale też w ogóle mnie do nich nie ciągnie. Wydaje mi się, że to nie mój klimat. Ale może kiedyś, z ciekawości, po jakąś sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, nie czujesz takiej literatury;)Jednak skuś się kiedyś, może akurat cię zaskoczy;))

      Usuń
  8. Bardzo pozytywnie oceniłas Przystań Julii - mam w planach się za nią zabrać, jak przeczytam inne zalegające mi na półce książki :) przeczytałam pierwsze dwie pozycje, czyli Ogród Kamili i Zacisze Gosi dosłownie jednym tchem. Mam wrażenie, że z ostatnia częścią będzie podobnie! pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. To jestem niemal pewna, że Julia ci się spodoba:) zabierz się za nią jak najszybciej:))

    OdpowiedzUsuń
  10. Kolejne powieści, których jeszcze nie poznałam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam za sobą Ogród Kamili i Zacisze Gosi. Czas spędzony na czytaniu tych powieści oceniam jako spożytkowany bardzo dobrze. Troche się wzruszyłam, trochę pomarzyłam, w każdym razie na pewno oderwałam się od swoich codziennych trosk i problemów. Na pewno przeczytam Przystań Julii, tym bardziej, że w sieci krążą opinie, że to najlepsza część trylogii kwiatowej.

    OdpowiedzUsuń

Jestem niezmiernie wdzięczna, że zechcieliście tu zajrzeć i zostawić po sobie komentarz:)