Współpraca recenzencka

czwartek, 13 listopada 2014

JAJKO Z NIESPODZIANKĄ, AGNIESZKA KRAKOWIAK-KONDRACKA – „Dobra polska literatura” #6



          Biorąc do ręki kolejną książkę z „Serii z fasonem”  wiedziałam, że czeka mnie przyjemny czas z kawałkiem naprawdę dobrej literatury. Moją pewność utwierdził jeszcze fakt, że autorka Jajka z niespodzianką jest również scenarzystką jednego z moich ulubionych polskich seriali – Na dobre i na złe. I … wszystkie moje nadzieje związane z tą książką zostały spełnione, była nawet lepsza od moich oczekiwań:). 

            Ada, główna bohaterka tej książki, była kiedyś szczęśliwą, rządną przygód podróżniczką, która u boku swojego męża przemierzała świat. Oboje myśleli, że już zawsze będą tacy wolni, beztroscy i zakochani. Los chciał jednak inaczej… Gdy na świat przychodzi malutka Julka, której życie przez kilka miesięcy wisi dosłownie na włosku, ich plan rozpada się na kawałki. David nie potrafi sprostać wyzwaniu jakie stawia przed nim życie, tchórzy i znika z pola widzenia Ady i Julki. Jednak nie na zawsze… 

Ada bardzo stara się, by jej córeczka nie odczuła swej małej ułomności jaką jest niepełnosprawna rączka i postanawia zapisać ją do drogiego, prywatnego przedszkola. Spotyka się tam ze światem, który pomimo tego, że opływa w luksusy, wcale nie jest łatwiejszy. Zanurzając się w nim inicjuje wiele zabawnych sytuacji, poznaje też kogoś, kto potrafi rozpalić płomień w jej zdeptanym przez Davida sercu. 

Jajko z niespodzianką to pełna ciepła i humoru historia o życiu. To taka opowieść, która mogłaby przytrafić się każdej z nas. Jasny, klarowny styl autorki sprawia, że przez tę powieść przepływa się niczym tsunami. Aż żal, że książka ma tylko niecałe 300 stron, szkoda, że koniec następuje tak szybko…

·         WYDAWNICTWO : Wydawnictwo Literackie
·         ROK WYDANIA : 2014
·         LICZBA STRON : 297
·    KOMU POLECAM  : Wszystkim, którzy kochają pełne ciepła i humoru powieści obyczajowe oraz tym, którzy mają chęć na książkę poprawiającą humor. :)

Za możliwość przeczytania tej książki dziękuję serdecznie Wydawnictwu Literackiemu.

Książkę dodaję do wyzwania GRUNT TO OKŁADKA.

Kasia J.

14 komentarzy:

  1. Serial "Na dobre i na złe" ja też lubię Niby polski tasiemiec, ale jest naprawdę dobry ;). Nad książką się zastanowię.

    http://pasion-libros.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie, tyle się narzeka na polskie seriale, ale zdarzają się jednak perełki:) a książkę ci polecam, jak znajdziesz chwilkę i będziesz potrzebowała czegoś na poprawę humoru:)

      Usuń
  2. Raczej się nie skusze. Nie jestem fanka takich powieści :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam na półce, cierpliwie czeka na swoją kolej :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj nie, nie bardzo lubię obyczajówek, rzadko do mnie trafiają i przeważnie się na nich męczę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No szkoda, ale jeśli książka ma cię męczyć, to lepiej ją sobie odpuścić;)

      Usuń
  5. Lubię takie ciepłe historie, więc z chęcią przeczytam tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dla mnie ta książka była raczej przeciętna, choć czasem wywołała mój szczery śmiech (pamiętasz teksty córeczki? ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, teksty Julki były bezcenne:) Dla mnie ta książka jest świetna na poprawę humoru:)

      Usuń
  7. Lubię obyczajówki i chętnie przeczytałabym tą powieść :). Może się skuszę.

    OdpowiedzUsuń

Jestem niezmiernie wdzięczna, że zechcieliście tu zajrzeć i zostawić po sobie komentarz:)