Współpraca recenzencka

środa, 22 lipca 2020

TEŚCIOWA, Sally Hepworth



Opowiadają o niej kawały, w kryminałach ucieleśnia zły charakter, a w komediach  jest elementem wprowadzającym czarny humor. Teściowa, bo właśnie o niej mowa, stała się już niemal mityczną postacią, owianą nutką tajemniczości i głęboko zakorzenionego zła. Wiadomo, że wszystko to, opiera się na prostych i utartych stereotypach, niemniej jednak, motyw teściowej ma się w literaturze i filmie całkiem nieźle. Sięgnęła po niego również Sally Hepworth, ale ku mojemu zaskoczeniu, wykorzystała go nieco inaczej niż się spodziewałam. 

Lucy łączą dość skomplikowane relacje z teściową. Diana jest kobietą podziwianą przez otoczenie, ale przez swoje dzieci uważana jest za tyrana.Ma swoje określone poglądy na wiele spraw, jest zdecydowana, pewna siebie, aż do arogancji. Nie łatwo żyć z takim człowiekiem i Lucy bardzo szybko się o tym przekonała wchodząc do rodziny Goodwinów. Marzyła o ciepłej, sympatycznej teściowej, która zastąpiłaby jej dawno zmarłą matkę. Jednak Diana jest przeciwieństwem takiej postawy. Obserwujemy jak Lucy zmienia się pod jej wpływem, jak dojrzewa i w jaki sposób zmieniają się ich relacje. Gdy pewnego dnia Diana zostaje znaleziona martwa, cień oskarżenia pada na wszystkich członków rodziny. Kto byłby wstanie podnieść rękę na tę kobietę? A może, tak jak wskazują na to dowody, Diana popełniła samobójstwo? Każdy z rodziny ma coś do ukrycia, a odkrywając po kawałku tajemnice, coraz głębiej zatapiamy się w skomplikowane kobiece relacje. 


Teściowa, to obyczajowy thriller, który porusza zaskakująco dużo wątków. Oprócz tego, że jesteśmy świadkami toczącego się śledztwa, uczestniczymy również w skomplikowanych relacjach pomiędzy kobietami w rodzinie Goodwinów. To one grają tu pierwsze skrzypce, a mężczyźni są zdecydowanie postaciami drugoplanowymi. Autorka bardzo zgrabnie porusza również tematykę bezpłodności i depresji. Całość tworzy niezwykle udaną lekturę, taką zdecydowanie do połknięcia w jeden wieczór.

MOJA OCENA: 7 /10

WYDAWNICTWO: Prószyński i S-ka
DATA  WYDANIA: 23 czerwca 2020r.
LICZBA STRON: 392
TYTUŁ ORYGINALNY: The Mother-in-Law
TŁUMACZENIE: Agnieszka Barbara Ciepłowska

Pozdrawiam
Kasia J.

6 komentarzy:

  1. Wrócił mi ostatnio apetyt na thrillery, a Ty narobiłaś mi smaka na "Teściową" - sięgnę na pewno. Najbardziej lubię właśnie takie rodzinno-obyczajowe historie, gdzie morderstwo jest tylko pretekstem do ukazania zawiłych relacji itd. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie, mam nadzieję, że Ci się spodoba. :) Miłego czytania.

      Usuń
  2. Kiedy po raz pierwszy czytałam o tej książce, myślałam, że to jakieś niskich lotów czytadło. Ale chyba nieco się pomyliłam w ocenie. Zaczynam być ciekawa "Teściowej".

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem właśnie w trakcie czytania tej książki. 😊

    OdpowiedzUsuń

Jestem niezmiernie wdzięczna, że zechcieliście tu zajrzeć i zostawić po sobie komentarz:)