Współpraca recenzencka

wtorek, 2 lipca 2019

DROGA, Cormac McCarthy



Droga, to książka owiana już niemałą legendą. Zdobyła szereg nagród, recenzenci się nią zachwycają, a przez pewien czas była wręcz niedostępna. Gdy Wydawnictwo Literackie postanowiło wznowić jej wydanie, pomyślałam, że to dla mnie znak, że powinnam w końcu poznać osobiście tę już niemal kultową historię. Posapokaliptyczna wizja w szlachetnym wydaniu ogromnie mnie kusiła. 

Cormac McCarthy stworzył opowieść opartą na prostym koncepcie. Mężczyzna, wraz ze swoim kilkuletnim synem, przemierza pogrążony w tragicznej agonii kraj. To świat, który uległ zniszczeniu, owładnięty przemocą i walką o przetrwanie za wszelką cenę. Mężczyzna wraz z chłopcem idzie zanurzoną w popiele drogą w stronę południa, bo wierzy, że tylko tam może go uratować. W swej podróży napotykają całkowicie zezwierzęconych ludzi, odartych z ludzkości, pogrążonych w szaleństwie. Mężczyzna próbuje objaśnić chłopcu świat, dać mu wskazówki na dalszą drogę, by nie zgubiło go jego dobre serce. Za wszelką cenę stara się pozostać po stronie dobra, by udowodnić synkowi, że dobrzy ludzie nadal istnieją. 


Droga, to niesamowicie bolesna historia, sięgająca w głąb naszych najczulszych fragmentów. Napisana jest dość surowym, oszczędnym językiem, momentami jednak wpadającym niemal w poetyckie tony. Ten chłód przeraża, a wizja upadłego świata nie pozwala o sobie zapomnieć nawet długo po tym, gdy już przeczytamy ostatnią stronę. Wcale się już nie dziwię, że Droga wyrobiła sobie tak świetną pozycję na wydawniczym niebie. Jeśli jeszcze nie znacie tej historii, to właśnie jest idealna pora, by to nadrobić. :) 

MOJA OCENA:  8/10

WYDAWNICTWO: Wydawnictwo Literackie
DATA  WYDANIA:  8 maja 2019r.
LICZBA STRON: 272
TYTUŁ ORYGINALNY: The Road

Pozdrawiam
Kasia J.

2 komentarze:

  1. Nie słyszałam wcześniej o tej książce, ale teraz przyjrzyę się jej bliżej. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Autora kojarzę, ale nie czytałam nic od niego.

    OdpowiedzUsuń

Jestem niezmiernie wdzięczna, że zechcieliście tu zajrzeć i zostawić po sobie komentarz:)