Współpraca recenzencka

wtorek, 19 czerwca 2018

CUDOWNA WYSPA DZIADKA / MÓJ WIELORYB, Benji Davies



Książki dla dzieci powinny dopełniać ilustracje i tak właśnie jest w przypadku tych autorstwa Benji Davisa. Oczarowują już od pierwszej chwili kunsztem wykonania, ale przede wszystkim cudownymi ilustracjami, które stanowią nierozerwalną, integralną część z tekstem. 

Mój wieloryb, to opowieść o chłopcu mieszkającym wraz z ojcem nad brzegiem morza, który na plaży spotyka małego wieloryba. Spragniony towarzystwa Noi zaprzyjaźnia się z morskim zwierzątkiem  i postanawia umieścić go w wannie. W Cudownej wyspie dziadka poznajemy Syda,  który spędza ze swoim dziadkiem cudowne chwile. Jednak nadchodzi czas rozstania, z którym chłopiec będzie musiał się zmierzyć. 


Obie książki zachwycą nie tylko małego czytelnika. Angażują w czytanie nie tylko dziecko, ale również dorosłego, gdyż tekst w nich zawarty jest jedynie częścią opowieści. Równie istotne są przepiękne  ilustracje, które dopełniają całość, uzupełniają historie. Są pełne szczegółów, które dziecko może odkrywać. Oprócz estetyki i piękna tej wizualnej strony książek, zachwycają one też głębią przekazu. Te z pozoru proste, kilkuzdaniowe historie uczą dzieci jak radzić sobie z trudnymi życiowo sprawami. Brak przyjaciół, rozstania z nimi, odchodzenie najbliższych - to czasami może przerosnąć najmłodszych, a te książeczki w nienachlany, niemal intuicyjny sposób dają im wskazówki, jak takie sytuacje oswoić. Mądre i pięknie wykonane – takie właśnie powinny być wszystkie lektury dla dzieci. :) 


MOJA OCENA:  10/10

WYDAWNICTWO:  Znak Emotikon
ROK  WYDANIA: 6 czerwca 2018r.


Pozdrawiam
Kasia J.


1 komentarz:

  1. Gdy moje dzieci były małe czytałam im. Teraz są za duże na takie książki :(

    OdpowiedzUsuń

Jestem niezmiernie wdzięczna, że zechcieliście tu zajrzeć i zostawić po sobie komentarz:)