Współpraca recenzencka

czwartek, 16 lipca 2015

ZAPLĄTANI, Emma Chase



Dobra książka musi mieć wyrazistych bohaterów. To warunek, który nie każdy autor potrafi spełnić, tym bardziej jeśli ta postać ma być dodatkowo niebanalna.  Emma Chase mnie zadziwiła, bo jej się to naprawdę udało ;). Posunęła się nawet o jeden krok dalej i zastosowała niespotykaną narrację dzięki czemu całość nabrała jakiejś takiej świeżości i lekkości.  

Drew, główny bohater a zarazem narrator książki jest mężczyzną niezwykle pewnym siebie. Jest bogaty, inteligentny i cyniczny, a jednocześnie pełen uroku i chłopięcego wdzięku. Kobiety nie stanowią dla niego żadnego wyzwania, bo same rzucają mu się na szyję. Jak to zwykle bywa, trafia się jednak, ta jedna jedyna, która pozornie nie jest nim zainteresowana. W Drew budzi się łowca i … coś jeszcze. Wmawia sobie , że to grypa, ale ta „choroba” dotyczy raczej innych partii ciała;) Katherine sprawia, że ogromny, erotyczny ładunek zmienia się w coś subtelniejszego, a zarazem mocniejszego – miłość. 

Patrząc na tę książkę z perspektywy fabuły, nie ma w niej nic odkrywczego. Jednak bardzo spodobał mi się sposób jej podania . To Drew jest narratorem i to z jego strony poznajemy wydarzenia. Zwraca się on bezpośrednio do nas, swoich czytelniczek, dzięki czemu ma się wrażenie, że relacja z nim jest bardziej zażyła. Męski punkt widzenia jest niezwykle ciekawy , a wiele spraw nabiera całkiem innego znaczenia i wyrazu. Choćby takie sceny erotyczne – niby pisane prze kobietę, a jednak ukazane oczami mężczyzny stają się o wiele bardziej autentyczne, no i nie da się ukryć – bardziej seksowne;) 

Zaplątani, to naprawdę zabawna komedia erotyczna. Czytając ją może nie wybuchałam śmiechem (i całe szczęście, bo na plaży wyglądałoby to co najmniej dziwnie;) ) , ale uśmiech praktycznie nie schodził mi z twarzy. :) Mogę zrozumieć magnetyczną siłę przyciągania Drew, bo to typ mężczyzny, który fascynuje wiele kobiet. Mnie jednak coś w nim irytowało… Może ta arogancka pewność siebie lub lekceważący stosunek do kobiet? Nie zmienia to jednak faktu, że książka jest naprawdę świetna i idealnie nadaje się na letnie dni. Relaks z nią, jest murowany;). 



MOJA OCENA:  7/10

·         TYTUŁ ORYGINALNY: Tangled
·         WYDAWNICTWO: Filia
·         TOM: 1
·         TŁUMACZENIE: Katarzyna Agnieszka Dyrek
·         ROK WYDANIA:  2015
·         LICZBA STRON:  376
·         KOMU POLECAM: Wszystkim, którzy mają ochotę na przyjemną, zabawną lekturę pełną świetnie napisanych, rozgrzewających scen erotycznych.:) 


Książkę dodaję do wyzwań:
 CZYTAM OPASŁE TOMISKA 
 GRA W KOLORY




Kasia J.

28 komentarzy:

  1. Pokrętne myślenie Drewa jest przekomiczne. Ja osobiście uwielbiam tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest naprawdę dobra i zabawna:) Ciekawa jestem, jak ta historia się rozwinie:)

      Usuń
    2. Drugi tom jest mniej zabawny, ale i tak czytało mi się go z przyjemnością.

      Usuń
    3. Na pewno po niego sięgnę:) Tak z ciekawości;)

      Usuń
  2. Czyli czytelnicy doradzili Ci dobrą lekturę na wakacje:* Cieszę się bardzo i mam nadzieję kiedyś również to przeczytać:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie doradzili;)) A ty koniecznie musisz przeczytać tę książkę, bo czuję, że ci się spodoba :*

      Usuń
  3. Dobrze napisane sceny erotyczne, to mnie przekonuje.

    OdpowiedzUsuń
  4. Niedawno wypożyczyłam tę książkę z biblioteki, mam nadzieję, że przypadnie mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie życzę miłej lektury:) Jestem pewna, że będziesz się przy niej dobrze bawić;)

      Usuń
  5. Świetne zdjęcie książki na piasku :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ależ ja bym chciała już mieć na swojej półce pierwszy tom :)
    Moje-ukochane-czytadelka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie życzę ci by znalazł się tam jak najszybciej;))

      Usuń
  7. A mnie ten punkt widzenia Drew i jego odbieranie kobiet nie irytował, a bawił bo był taki... nie wiem. Realny. :D Może za dużo analizuję zachowanie innych ludzi, ale Drew był tak pełnokrwisty i realistyczny, że nie mogłam nie przepaść. :) Strasznie się cieszę, że koniec końców książka ci się spodobała, bo na to właśnie liczyłam. :)
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba nawet zbyt realny;) może właśnie dlatego mnie trochę denerwował;)
      Książka jest naprawdę świetnym odstresowywaczem;)

      Usuń
  8. Z pewnością jest do znakomita książka na chwilę relaksu :) Świetne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :* Dokładnie - jest idealna by się zrelaksować:)

      Usuń
  9. Mam ochotę na tę serię i na pewno dam się skusić! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wiedziałam, że "Zaplątanych" weźmiesz na wakacje! :)) Bierz się za drugą część, kochana! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To był idealny wybór:)) Już się rozglądam za drugą częścią :*

      Usuń
  11. Myślę, że drugi tom spodoba Ci się bardziej, jest tam mniej aroganckiego Drew, ale za to są sceny wstrząsające i emocjonujące ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wstrząsające i emocjonujące? Kupię przy najbliższej okazji;))

      Usuń
  12. Ależ Ci zazdroszczę Kasiu "Zaplątanych"! Kiedy tylko uporam się ze swoim dość pokaźnym stosem zaległości, od razu zakupię sobie dwa tomy. Lubię powieści tego typu, a jeszcze historia jest opowiadana z punktu mężczyzny? No, no! I to takiego, którego już polubiłam nawet go nie znając? :D Och, nic nie poradzę, że lubię takich trochę aroganckich i cynicznych bohaterów literackich :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie trochę denerwował, ale... no cóż, ma mnóstwo uroku;) Muszę koniecznie kupić kolejną część, a tobie serdecznie polecam "Zaplątanych" :).

      Usuń

Jestem niezmiernie wdzięczna, że zechcieliście tu zajrzeć i zostawić po sobie komentarz:)