Współpraca recenzencka

wtorek, 26 maja 2020

MOTYW UKRYTY, Katarzyna Bonda, Bogdan Lach



Nic mnie nigdy tak nie przeraża, jak prawda. Fikcja literacka nigdy nie jest i nie będzie tak przewrotna i nieprzewidywalna, jak prawdziwe wydarzenia. Katarzyna Bonda i Bogdan Lach, to duet, który już na wstępie zapowiada niezwykłe emocje, ale i rzetelną wiedzę popartą faktami. Połączenie lekkości stylu jednej z najbardziej znanych polskich pisarek i wnikliwości największego autorytetu wśród profilerów, nie mogło nie zadziałać. Motyw ukryty przeraża, fascynuje, wchłania w świat, z którego chce się uciekać, ale jednocześnie go obsesyjnie podglądać. 

Motyw ukryty, to książka podzielona na kilkanaście rozdziałów. Każdy z nich odnosi się do innych zagadnień z zakresu kryminalistyki, konkretnych działań profilera – psychologa śledczego, którego praca ma obecnie ogromne znaczenie w procesie ustalania sprawców zbrodni. Kiedyś lekceważona, obecnie ta profesja daje ogromne możliwości śledczym i podcina skrzydła zbrodniarzom. Autorzy książki przedstawiają szereg prawdziwych zbrodni, sięgają głęboko do archiwum profilera i ukazują naszym oczom najciekawsze sprawy, najbardziej niewiarygodne zdarzenia, które spokojnie mogłyby znaleźć się na kartach niejednego kryminału czy thrillera. Nie ma w tym wszystkim ani grama suchej sprawozdawczości, wszystkie poruszane zbrodnie opisane są z niezwykłą szczegółowością, ale nie brakuje im emocji. Czuć w tym pasję, prawdziwych ludzi i realne problemy. Oprócz emocji otrzymujemy także ogromną dawkę rzetelnej, merytorycznej wiedzy, przedstawionej w przystępny dla każdego sposób. 

 
Nie podejrzewałam, że ta książka pochłonie mnie aż tak. Nie jestem jakąś wielką fanką kryminalnych zagadek, nie śledzę na bieżąco najsłynniejszych zbrodni, czy procesów. Jednak Motyw ukryty jest napisany tak dobrze, z taką dbałością o szczegóły i szacunkiem do czytelnika, i opisywanych ludzi, że wręcz trudno się od tej książki oderwać. Ilość zła i okrucieństwa w niej naprawdę przeraża, uświadamia o kruchości życia. Jest w niej jednak coś, co przyciąga i choćby się chciało uwolnić już od tych wszystkich przerażających spraw, które są w niej opisane, nie sposób jej odłożyć, aż do samego końca. 

MOJA OCENA: 10 /10

WYDAWNICTWO: Muza
DATA  WYDANIA:  20 maja 2020r.
LICZBA STRON: 448

Pozdrawiam
Kasia J.

4 komentarze:

  1. Jako nastolatka przeżywałam krótki, ale intensywny okres fascynacji kryminalistyką. Chętnie zerknę do tej książki. Zwłaszcza wobec tak wysokiej oceny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, to naprawdę książka dopracowana w każdym stopniu.

      Usuń
  2. Jestem ciekawa pracy twórczej tego duetu i planuję przeczytać ten tytułu. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam. :) Jestem pewna, że wywoła w Tobie mnóstwo emocji.

      Usuń

Jestem niezmiernie wdzięczna, że zechcieliście tu zajrzeć i zostawić po sobie komentarz:)