Współpraca recenzencka

poniedziałek, 28 października 2019

POZWÓL MI KOCHAĆ, Ilona Gołębiewska



Są takie dni kiedy potrzebuję ukojenia, uspokojenia rozedrganych przez różne przeciwności losu nerwów. Nie sięgam wtedy po thrillery, czy krwawe kryminały, ale po powieści obyczajowe, które przeniosą mnie choć na chwilę, do innego, często nawet bardziej skomplikowanego niż mój świata. Ilona Gołębiewska zabrała mnie w podróż na cudowne Lipowe Wzgórze, gdzie pośród wonnego zapachu ziół toczy się akcja Pozwól mi kochać

Historia kobiet z rodu Horczyńskich tym razem skupia się na średnim pokoleniu – Sabinie, córce ekscentrycznej właścicielki dworu – Anieli, i matce dwóch dorosłych już córek – Klary i Lilianny. Chociaż to było moje pierwsze spotkanie z tą sagą, świetnie odnalazłam się w tym świecie. Sabina przechodzi właśnie trudne chwile i namówiona przez córkę wyjeżdża w rodzinne strony, do dworu na Lipowym Wzgórzu. Do tej pory ze względu na konflikt z matką unikała wizyt w tym miejscu, jednak starsza pani chcąc jej ułatwić decyzję o przyjeździe wyrusza w podróż z nowo poślubionym mężem. Sabina bardzo szybko zaprzyjaźnia się z mieszkańcami dworu, zaczyna pomagać w jego funkcjonowaniu. Zaczyna fascynować się bliskością natury i na nowo odkrywać własną siłę i kobiecość. 


Pozwól mi kochać, to książka w dużej mierze oparta na relacjach matki i córki. Konflikt Sabiny i Anieli sięga bardzo odległych czasów. Kobieta nie może zrozumieć, dlaczego matka, nawet po tylu latach ukrywa, kto jest jej ojcem. To staje się zarzewiem ich kłótni i nie pozwala im się porozumieć. Lipowe Wzgórze ma jednak w sobie jakiś magiczny czar, który wygładza wszystkie rysy, łagodzi konflikty i … sprzyja zakochaniu. Cudownie się tam czułam, odpoczęłam psychicznie i jestem pewna, że jeszcze nie raz tam zajrzę, by sprawdzić, jak się mają mieszkańcu dworu. ;) 

MOJA OCENA:  7/10

WYDAWNICTWO: Muza
DATA  WYDANIA:  16  października 2019r.
LICZBA STRON: 478
TOM : 2

Pozdrawiam
Kasia J.

3 komentarze:

  1. Z chęcią sięgnę po te książkę. Jeszcze mam do nadrobienia pierwszy tom.
    Pozdrawiam 😀
    www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Klimatycznie książka trochę średnio do mnie trafia, więc nie wiem czy się skusze.

    OdpowiedzUsuń
  3. W planach sięgnąć po tę książkę, ale najpierw muszę nadrobić pierwsze cześć. 😊

    OdpowiedzUsuń

Jestem niezmiernie wdzięczna, że zechcieliście tu zajrzeć i zostawić po sobie komentarz:)