Współpraca recenzencka

czwartek, 6 czerwca 2019

EPIDEMIA. OD DŻUMY PRZEZ HIV PO EBOLĘ, Sonia Shah



Z pewnością wiecie już, że ja uwielbiam wszelkie książki o tematyce około medycznej. Historie młodych lekarzy, opowieści pielęgniarek, czy operacje na otwartym sercu, to coś o czym mogę czytać nawet po męczącym dniu w pracy. Często jednak takie książki są skupione bardziej na emocjach, niż na przekazaniu wiedzy, czy merytorycznych aspektach. Epidemia mnie w tej kwestii zaskoczyła. Okazało się bowiem, że już dawno nic mi tak nie poszerzyło horyzontów jak ta książka, przy jednoczesnym dostarczeniu wielkiej dawki emocji. Sonia Shah ma niewątpliwy talent do pisania i zdecydowanie czuć, że jest dziennikarką śledczą, bo miałam wrażenie, że czytam świetny kryminał, a nie po prostu książkę popularnonaukową. 

Epidemia podzielona jest na kilka rozdziałów, w których autorka opowiada nam o mechanizmach rządzących mikroorganizmami, o tym jak się przekształcają i jak my ludzie, wpływamy na rozwój epidemii. Odwołuje się do wiedzy historycznej, wplatając w tekst też własne, prywatne doświadczenia związane z patogenami. Całość podparta jest ogromną, robiącą wrażenie bibliografią. 


Już dawno żadna książka tak bardzo mnie nie zafascynowała. Epidemia dostarczyła mi ogromnej ilości wiedzy i to w niesamowicie przystępny sposób. Jeśli lubicie takie zdrowotne, biologiczne klimaty, to koniecznie sięgnijcie po reportaż Soni Shah, bo to istna perełka na około medycznym rynku wydawniczym. 

MOJA OCENA:  9/10

WYDAWNICTWO: Znak
DATA  WYDANIA:  15 maja 2019r.
LICZBA STRON: 384
TYTUŁ ORYGINALNY: Pandemic: Tracking Contagions, from Cholera to Ebola and Beyond

Pozdrawiam
Kasia J.

1 komentarz:

Jestem niezmiernie wdzięczna, że zechcieliście tu zajrzeć i zostawić po sobie komentarz:)