Współpraca recenzencka

wtorek, 7 maja 2019

RAJ, Marta Guzowska



Dla jednych wizyta w galerii handlowej to istny raj – te kuszące z każdej strony witryny sklepowe, wesoła muzyka, przyjemna temperatura i szybkie jedzenie na wyciągnięcie ręki. Inni zaś stwierdzą, że spędzanie tam czasu zakrawa na istne szaleństwo, szczególnie w godzinach szczytu i dla nich galeria handlowa jest synonimem piekła na ziemi. Takim miejscem staje się ona z pewnością dla bohaterów Marty Guzowskiej, którzy tej jednej nocy muszą walczyć nie o wspaniałe zakupy, czy świetny rabat, ale o własne życie. 

Marta Guzowska stworzyła całą plejadę bardzo charakterystycznych i wyrazistych postaci. Mamy tu samotną matkę, która nie za bardzo dogaduje się z własną córką, ale też z samą sobą; dwie nastolatki, dla których liczy się przede wszystkim ilość lajków i wyświetleń w mediach społecznościowych; świetnie zorganizowanego, aspołecznego złodzieja i dilerów narkotyków, którzy nie cofną się przed niczym. Wszyscy oni, na skutek kilku zbiegów okoliczności, spędzają noc w galerii handlowej. Nie będzie to jednak miła i spokojna wizyta. Ktoś komuś nadepnie na odcisk, w kimś obudzą się nowe rządze, a ktoś inny będzie chciał upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. Raj przestanie być już idyllicznym miejscem, a zamieni się w horror i pułapkę bez wyjścia. 


Jestem naprawdę mile zaskoczona tą książką. Nie spodziewałam się, że będzie aż tak dobra, tak wciągająca i pełna emocji. Napięcie wzrasta tu wraz z kolejnymi stronami, a nieprzewidziane zwroty akcji jeszcze dodatkowo podkręcają tempo. Bardzo podobała mi się tez kreacja bohaterów, którzy są niezwykle różnorodni, ale każdy z nich jest tak wyrazisty, że miałam wrażenie, że to postacie z krwi i kości. Nikt z nich nie jest tylko dobry lub zły, jest w nich pełno odcieni, cały wachlarz uczuć i cech, które tworzą klimat książki. Momentami jest naprawdę tak przerażająco, że aż czuć ciarki na plecach. O zakończeniu mogłabym pisać wiele, ale zdradzę wam tylko, że moim zdaniem jest fenomenalne. Uwielbiam gdy autor aż tak mnie zaskakuje. :)

MOJA OCENA:  8/10

WYDAWNICTWO: Marginesy
DATA  WYDANIA: 3 kwietnia 2019r.
LICZBA STRON: 392

Pozdrawiam
Kasia J.

2 komentarze:

  1. Jak jest przerażająco to ja się piszę :P

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Skoro książka przeraża i pozytywnie zaskakuje, to jestem na tak. 😊

    OdpowiedzUsuń

Jestem niezmiernie wdzięczna, że zechcieliście tu zajrzeć i zostawić po sobie komentarz:)