Współpraca recenzencka

czwartek, 19 kwietnia 2018

ARCHITEKCI NATURY, CZYLI GENIALNE BUDOWLE W ŚWIECIE ZWIERZĄT, Mario Ludwig



Od jakiegoś czasu fascynują mnie książki, które pozwalają mi wniknąć w świat natury, stać się niemym obserwatorem zachowań, które często wykraczają poza świat zwierząt i roślin. Książka Mario Ludwiga była dla mnie świetną przygodą, pełną ciekawostek lekturą, która oprócz przyjemnej rozrywki, zapewniła mi też sporą dawkę wiedzy. 

Architekci natury, to książka, która skupia się na konkretnym aspekcie życia zwierząt – na budownictwie, pojmowanym bardzo szeroko. Autor przedstawia nam najwybitniejszych architektów i budowniczych wśród zwierząt, i okazuje się, że w tym wypadku wielkość ma znaczenie. To owady, czy ptaki najbardziej zadziwiają swoją umiejętnością konstruowania często ogromnych budowli, służących ich bezpieczeństwu i wygodzie. 


Zwierzęta, pod wpływem instynktów wytworzyły umiejętności, które umożliwiają im budowanie bezpiecznych domostw dla siebie i swojego potomstwa. Choć kwestia estetyczna nie ma dla nich znaczenia, często nas ludzi ich budowle naprawdę zachwycają swoją precyzją i pięknem. To niesamowite, jak wiele człowiek może się nauczyć od tych małych istotek. 

Architekci natury, to lektura, którą można się delektować. Czytając ją miałam wrażenie, że oglądam program przyrodniczy, a taka rozrywka niezwykle mnie odpręża. Styl autora jest lekki, nieprzesadnie naukowy i nawet nieco gawędziarski, co sprawia, że wiedza, którą nam przekazuje niemal niezauważalnie jest przez nas wchłonięta. Świetna książka na leniwe, niedzielne popołudnia. :)

MOJA OCENA:  7/10

WYDAWNICTWO:  Znak Horyzont
DATA  WYDANIA: 4 kwietnia 2018r.
LICZBA STRON: 318

pozdrawiam
Kasia J


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jestem niezmiernie wdzięczna, że zechcieliście tu zajrzeć i zostawić po sobie komentarz:)