Współpraca recenzencka

poniedziałek, 15 sierpnia 2016

W CIENIU, Diane Chamberlain



Z każdą kolejną książką moje uwielbienie dla prozy Diane Chamberlain wzrasta. Co prawda, opiera się ona na dość powtarzalnych elementach, ale dla mnie jest to jedynie atut, bo dzięki temu, sięgając po jej książki, czuję się tak, jakbym spotykała dawno niewidzianych przyjaciół. Za każdym razem czeka na mnie ogromna dawka emocji, tajemnic z przeszłości i zagadek, które pozostają nierozwiązane, aż do samego końca. Tak samo było i tym razem, najnowsza książka autorki wcale nie pozostaje w cieniu swych poprzedniczek. 

Mara, przyjaciółka Joelle, w czasie porodu doznała rozległego udaru i w jej mózgu zaszły nieodwracalne zmiany.  Joelle wraz z jej mężem Liamem, wspierają się nawzajem w tych trudnych chwilach, a ich przyjaźń i oddanie przeistacza się w coś silniejszego. W tym układzie nie ma prostych rozwiązań, ktoś zawsze będzie cierpiał, ale Joelle nie ustaje w staraniach, by pomóc Marze, mimo własnego bólu. Odnajduje uzdrowicielkę, która kiedyś uratowała jej życie. Nic jednak nie jest takie, jakby się mogło wydawać. 

Ten mój nieco enigmatyczny opis fabuły skrywa naprawdę fascynującą historię, pełną zagadek i trudnych wyborów. Wobec bohaterów i ich decyzji nie da się przejść obojętnie. Książka niezwykle angażuje emocjonalnie i zmusza do zastanowienia, co ja bym zrobiła w takiej sytuacji. Oprócz problemów natury etycznej, zahacza też o wiele dodatkowych wątków, takich jak chociażby rasizm w latach 50 i 60-tych w Stanach Zjednoczonych. Z czystym sercem, gorąco polecam, nie tylko fanom prozy Diane Chamberlain, choć czuję, że po tej książce do nich dołączycie. :)


MOJA OCENA:  9/10


·         TYTUŁ ORYGINALNY: The Shadow Wife
·         WYDAWNICTWO: Prószyński i S-ka
·         TŁUMACZENIE: Magdalena Moltzan-Małkowska
·         DATA WYDANIA: 11 sierpnia 2016r.
·         LICZBA STRON: 400
·      KOMU POLECAM: Wszystkim tym, którzy lubią książki, wobec których nie da się przejść obojętnie, pełne emocji i tajemnic z przeszłości.


Za możliwość poznania książki serdecznie dziękuję wydawnictwu Prószyński i S-ka.

Kasia J.

11 komentarzy:

  1. Mam tę książkę na swojej półce, ale jeszcze nie miałam okazji jej czytać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam tę autorkę, zawsze mnie czymś zaskakuje! Tę książkę z pewnością też kiedyś przeczytam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam za sobą dopiero dwie powieści Chamberlain, ale już wiem, że chcę poznać wszystkie. "W cieniu" czeka już na czytniku - niebawem na pewno poznam tę historię. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam książki tej autorki. W szczególności za te tajemnice i emocje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię, gdy przed bohaterami takie trudne decyzje. Chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Już przeczytałaś? Nie mogę się doczekać lektury, bo tę autorkę polubiłam równie mocno jak TY :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam na nią ochotę! Widzę, że czytasz "Idealna"? Och..jestem bardzo ciekawa, czy wciągnie Cię tak samo jak mnie!Buziak!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak myślałam, że podzielisz moje zdanie na temat tej książki ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kasiu, Ty już na dobre odpuściłaś bloga? Może jeszcze kiedyś tu wrócisz? Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, jakbyś czytała mi w myślach. ;) Ostatnio chodzi mi to po głowie i chyba zabiorę się za porządki na blogu i wrócę do blogosfery, bo strasznie mi tego brakuje.

      Usuń

Jestem niezmiernie wdzięczna, że zechcieliście tu zajrzeć i zostawić po sobie komentarz:)