Współpraca recenzencka

poniedziałek, 27 czerwca 2022

KSIĘGI WOJNY I MIŁOŚCI. WANDA, Joanna Hempel

Z wielką przyjemnością sięgam po książki, które rozgrywają się na tle ważnych wydarzeń historycznych. Ostatnio dość często wybieram te, których akcja toczy się w trakcie I wojny światowej, więc sięgając po książkę Joanny Hempel czułam, że to będzie zajmująca i wciągająca lektura. I tak było po części, bo chociaż autorka zrobiła świetny wywiad historyczny i szeroko zarysowała tło społeczno - kulturalne, to jednak jej powieść nie jest pozbawiona wad. 

Ogromnym atutem Księgi wojny i miłości jest dość niespotykane umieszczenie akcji na froncie wschodnim Wielkiej Wojny. Autorka świetnie oddaje ówczesne wydarzenia i nastroje, zarówno te społeczne, jak i polityczne. Opiera swoją opowieść na historii własnej rodziny i chyba w tym tkwi przyczyna mojego niskiego poziomu zaangażowania w powieść.  Skupiając się na drobiazgowym oddawaniu faktów i autentycznych wydarzeń zatraca gdzieś lekkość snucia opowieści. Bohaterowie nie potrafili mnie do siebie przekonać, nie zdążyłam ich dobrze poznać, ale fakt, że jest to pierwszy tom serii, daje nadzieje na więcej. Wierzę też, że kolejne części trylogii porwą mnie i zaangażują o wiele bardziej. 

MOJA OCENA: 6/10

 

WYDAWNICTWO: Znak

DATA WYDANIA: 29 czerwca 2022r.

LICZBA STRON: 574

TOM:

 

pozdrawiam 

Kasia J. 

2 komentarze:

Jestem niezmiernie wdzięczna, że zechcieliście tu zajrzeć i zostawić po sobie komentarz:)